Javni konkurs za popunjavanje izvršilačkih radnih mesta u Ministarstvu finansija – Poreskoj upravi
štampaj13. 04. 2022.
Ministarstvo finansija – Poreska uprava na osnovu člana 169b Zakona o poreskom postupku i poreskoj administraciji („Sl. glasnik RS“, br. 80/02, 84/02-ispravka, 23/03-ispravka, 70/03, 55/04, 61/05, 85/05-drugi zakon, 62/06-drugi zakon, 61/07, 20/09, 72/09-drugi zakon, 53/10, 101/11, 2/12-ispravka, 93/12, 47/13, 108/13, 68/14, 105/14, 112/15, 15/16, 108/16, 30/18, 95/18, 86/19, 144/20), člana 9. stav 1. Uredbe o internom i javnom konkursu za popunjavanje radnih mesta u državnim organima („Sl. glasnik RS“, br. 2/19, 67/21) i Zaključka Komisije za davanje saglasnosti za novo zapošljavanje i dodatno radno angažovanje kod korisnika javnih sredstava 51 broj: 112-2697/2022 od 29. marta 2022. godine, oglašava
JAVNI KONKURS ZA POPUNjAVANjE IZVRŠILAČKIHRADNIH MESTA U MINISTARSTVU FINANSIJA – PORESKOJ UPRAVI
I Organ u kome se radna mesta popunjavaju:
Ministarstvo finansija – Poreska uprava, Beograd, Save Maškovića 3-5.
II Radna mesta koja se popunjavaju:
1. Radno mesto: savetnik za koordinaciju, programiranje i sprovođenje projekata finansiranih iz sredstava EU i razvojne pomoći 1, u zvanju poreski savetnik I, Centrala, Odeljenje za međunarodnu saradnju i razmenu informacija, Odsek za koordinaciju poslova međunarodne saradnje i programiranje projekata finansiranih iz sredstava EU i razvojne pomoći, sa sedištem Centrala – 1 izvršilac;
Opis poslova: Učestvuje u pripremi i izradi priloga za relevantna programska i strateška dokumenta u vezi sa sprovođenjem projekata finansiranih iz sredstava EU i razvojne pomoći, u skladu sa procedurama; učestvuje u pripremi i izradi projektnih predloga i prateće projektne dokumentacije u skladu sa relevantnim procedurama; učestvuje u izveštavanju o procesu programiranja projekata; učestvuje u radu relevantnih projektnih timova; učestvuje u organizovanju vođenja baze podataka o planiranim i realizovanim projektima pomoći iz nadležnosti Poreske uprave; neposredno učestvuje u implementaciji projekata; pruža stručnu pomoć organizacionim jedinicama pri izradi zahteva za korišćenje instrumenta tehničke pomoći i razmene informacija TAIEX i prati sprovođenje i implementaciju dobijenih zahteva unutar Poreske uprave; priprema izveštaje o radu, obavlja i druge poslove po nalogu šefa Odseka.
Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne ili ekonomske nauke ili visoko obrazovanje iz naučne oblasti u okviru obrazovno-naučnog polja društveno-humanističkih nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili na specijalističkim studijama na fakultetu; položen državni stručni ispit; najmanje 5 godina radnog iskustva u struci; kao i potrebne kompetencije za rad na radnom mestu.
Mesto rada: Beograd
2. Radno mesto: prekršajni poslovi 1, u zvanju poreski savetnik, Centrala, Sektor za poreskopravne poslove i koordinaciju, Odeljenje za prekršajne poslove, Odsek za prekršajne poslove Beograd, sa sedištem Beograd – 1 izvršilac;
Opis poslova: Obavlja poslove u vezi sa složenim poreskoprekršajnim predmetima, podnosi zahteve za pokretanje prekršajnog postupka i zastupa Poresku upravu u prekršajnom postupku po zahtevu za pokretanje prekršajnog postupka i po prekršajnom nalogu za koji je traženo sudsko odlučivanje.Preduzima sve radnje u cilju praćenja izvršenja izdatog prekršajnog naloga i dostavljanja sudu na dalju nadležnost. Ulaže redovna i vanredna pravna sredstva i preduzima i druge potrebne radnje u prekršajnim poslovima. Prati tumačenje i stavove Ministarstva finansija, stavove nadležnih sudova i tužilaštva. Obavlja poslove vođenja prekršajnog postupka koji su započeti do početka primene Zakona o prekršajima („Službeni glasnik RS“, br. 65/13). Vodi službenu evidenciju o aktima iz prekršajnih poslova, sačinjava informacije i izveštaje iz poreskoprekršajnih poslova. Obavlja i druge poslove po nalogu šefa Odseka.
Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit, radno iskustvo u struci od najmanje 3 godina, kao i kompetencije potrebne za rad na radnom mestu.
Mesto rada: Beograd
3. Radno mesto: šef odseka, u zvanju viši poreski savetnik, Centrala, Sektor za materijalne resurse, Odeljenje za komercijalne poslove, Odsek za istraživanje tržišta, kontrolu i realizaciju ugovornih obaveza, sa sedištem Centrala – 1 izvršilac;
Opis poslova: Rukovodi radom Odseka, planira, organizuje, objedinjava, usmerava i nadzire rad neposrednih izvršilaca, raspoređuje poslove zaposlenima u vezi sa istraživanjem tržišta, kontrolom i realizacijom ugovornih obaveza, za potrebe Poreske uprave i pruža im potrebnu stručnu pomoć, obezbeđuje zakonito, pravilno, blagovremeno i jednoobrazno izvršavanje poslova. Određuje prioritete i dinamiku izvršavanja poslova i redovnih zadataka. Obavlja najsloženije poslove iz delokruga Odseka. Prati realizaciju poslova Odseka. Prati realizaciju ugovora, obavlja finansijsku proveru ispostavljenih situacija, proveru ispunjenja ugovornih obaveza sa finansijskog i pravnog aspekta, odobrava plaćanje računa. Odgovara za primenu zakona, za tačnost podataka koje unosi i obrađuje, za tačnost izveštaja i dokumenata koje predlaže, za blagovremenost u radu u skladu sa pozitivnim propisima iz predmetne oblasti. Obavlja i druge poslove po nalogu načelnika odeljenja.
Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne, odnosno stručne oblasti u okviru obrazovno-naučnog polja tehničko-tehnoloških, prirodno-matematičkih ili društveno-humanističkih nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit, radno iskustvo u struci od najmanje 7 godina, kao i potrebne kompetencije za rad na radnom mestu.
Mesto rada: Beograd
4. Radno mesto: stručno analitički imovinsko pravni poslovi 2, u zvanju poreski savetnik I, Centrala, Sektor za materijalne resurse, Odeljenje za investicione poslove, Odsek za imovinsko pravne poslove, sa sedištem Beograd – 1 izvršilac;
Opis poslova: Obavlja složene stručne imovinsko pravne poslove, koji zahtevaju samostalnost u radu, znanje, iskustvo i analitičke sposobnosti, povezivanje problematike iz jedne i više povezanih oblasti u kojima se stvaralački ili primenom utvrđenih metoda u radu bitno utiče na ostvarivanje poslova, a koji naročito obuhvataju pravne i studijsko-analitičke poslove koji se odnose na: pripremu podataka i poslove uknjižbe javne svojine Republike Srbije na nepokretnostima (objekti i zemljište) čiji je korisnik Ministarstvo finansija Poreska uprava i služe za obavljanje poslova Poreske uprave; pribavljanje dokumentacije, isprava i ostalih dokaza o pravu korišćenja i pravu svojine; prikupljanje i sređivanje podataka, selekciju dokumentacionog materijala i druge aktivnosti potrebne za vođenje i održavanje evidencije nepokretnosti u javnoj svojini Republike Srbije čiji je korisnik Ministarstvo finansija Poreska uprava; izradu predloga redovnih pravnih lekova i učestvovanje u izradi predloga za pokretanje sudskog spora iz oblasti imovinsko pravnih poslova; izrada izveštaja i informacija u vezi sa imovinsko pravnim poslovima; izradu predloga za sprovođenje postupka pribavljanja i raspolaganja stvarima u javnoj svojini Republike Srbije za potrebe korisnika Ministarstva finansija Poreske uprave i učestvovanje u postupku; ugovaranje i izradu svih nacrta ugovora i sporazuma u vezi sa nepokretnom imovinom (korišćenje, zakup, komunalne usluge i dr.). Ostvaruje komunikaciju sa drugim organizacionim jedinicama. Komunicira sa drugim relevantnim institucijama i organima (Ministarstvo finansija, Republička direkcija za imovinu Republike Srbije i dr). Prikuplja potrebe neposrednih korisnika i vrši ocenu opravdanosti iskazanih potreba. Objedinjuje potrebe svih organizacionih jedinica na nivou Poreske uprave.Odgovara za primenu zakona, za tačnost podataka koje unosi i obrađuje, za tačnost izveštaja i dokumenata koje predlaže, za blagovremenost u radu u skladu sa pozitivnim propisima iz imovinsko pravne i drugih oblasti.Obavlja i druge poslove po nalogu šefa odseka.
Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne, odnosno stručne oblasti u okviru pravne ili ekonomske nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit, radno iskustvo u struci od najmanje 5 godina, kao i potrebne kompetencije za rad na radnom mestu.
Mesto rada: Beograd
5. Radno mesto: stručno analitički poslovi zaštite od požara 2, u zvanju poreski savetnik I, Centrala, Sektor za materijalne resurse, Odeljenje za investicione poslove, Grupa za zaštitu od požara, sa sedištem Beograd – 1 izvršilac;
Opis poslova: Neposredno primenjuje i stara se o sprovođenju preventivnih mera zaštite od požara, vrši neposredan uvid u stanje zaštite od požara; obavlja neophodne radnje radi unapređenja zaštite od požara. Povremeno vrši preventivni nadzor u svim objektima i predlaže odgovornim licima preduzimanje odgovarajućih mera za otklanjanje rizika od izbijanja požara. U slučaju pojave požara po dolasku na tu lokaciju, organizuje suzbijanje i otklanjanje posledica požara. Kontroliše u saradnji sa odgovornim licima u organizacionim jedinicama Poreske uprave izvršavanje naloga inspekcijskih organa MUP-a organizuje i vrši obuku i proveru znanja svih zaposlenih saglasno Zakonu o zaštiti od požara. Planira i vodi računa o nabavci nove, redovnom servisiranju postojeće i povlačenju i zameni zastarele opreme za zaštitu od požara. Odgovara za primenu zakona, za tačnost podataka koje unosi i obrađuje, za tačnost izveštaja i dokumenata koje predlaže, za blagovremenost u radu u skladu sa pozitivnim propisima iz oblasti zaštite od požara. Obavlja i druge poslove po nalogu rukovodioca grupe.
Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne, odnosno stručne oblasti u okviru obrazovno-naučnog polja prirodno - matematičkih, tehničko-tehnoloških nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit, radno iskustvo u struci od najmanje 5 godina, položen stručni ispit iz oblasti zaštite od požara, kao i potrebne kompetencije za rad na radnom mestu.
Mesto rada: Beograd
6. Radno mesto: šef odseka, u zvanju viši poreski savetnik, Centrala, Sektor za materijalne resurse, Odeljenje za finansijske poslove, Odsek za podršku rada filijala za finansijske poslove - Beograd, sa sedištem Beograd – 1 izvršilac;
Opis poslova: Obavlja najsloženije poslove: organizuje i usmerava rad izvršilaca, rešava složene probleme koji zahtevaju kreativnost u radu. Kontroliše dokumentaciju u vezi sa izvršenjem budžeta-dinarsko plaćanje, gotovinske uplate i isplate, prinudna izvršenja, obračun i isplata plata i naknada, naknada troškova, ličnih primanja zaposlenih i lica angažovanih van radnog odnosa i dostavljanje Odseku za izvršenje budžeta. Kontroliše i po potrebi sprovodi gotovinske isplate za vršenje provokativne kontrole poreskih inspektora. Prati stanje sredstava na računu za gotovinu i depozite. Kontroliše i po potrebi utvrđuje dug i obračun kamate po osnovu sudskih presuda i zaključaka izvršitelja za zaposlene u filijalama koje joj pripadaju. Po zahtevu centrale objedinjava potrebe filijala pri izradi predloga finansijskog plana. Kontroliše podatake u vezi sa izradom registra zaposlenih. Vrši kontrolu faktura koje su u nadležnosti odseka, kao i zahteva za refundaciju troškova, isplata svedoka, veštaka i sl. i unos istih u aplikaciju, sa potvrđivanjem za plaćanje. Vrši unos svih elemenata faktura nakon provere i odobravanja od strane odseka za investicione poslove. Priprema rešenja za formiranje komisija za popis imovine i obaveza u filijalama koje im teritorijalno pripadaju u saradnji sa grupom za evidenciju i upotrebu osnovnih sredstava. Učestvuje u davanju smernica popisnim komisijama. Kontroliše i po potrebi utvrđuje prekoračenje limita potrošnje pri korišćenju službenih mobilnih telefona. Organizuje dostavljanje PPP-PO potvrde i poreske prijave za imovinu. Sarađuje sa zaposlenima iz grupe za evidenciju i upotrebu sredstava i prati limite potrošnje na karticama za gorivo. Učestvuje u sačinjavaji izveštaja za potrebe Poreske uprave, Ministarstva finansija i drugih institucija. Usmerava rad izvršilaca i određuje dinamiku izvršenja prioritetnih poslova i radnih zadataka. Prati propise iz oblasti svog rada, ukazuje na promene propisa, predlaže procedure iz delokruga rada odseka. Proverava i potvrđuje da su podaci i dokumenta sačinjeni u skladu sa zakonom, opštim i internim aktima, opštim i stručnim smernicama rukovodilaca i njegovim stručnim i operativnim smernicama.Odgovara za blagovremeno i zakonito izvršavanje zadataka iz oblasti svog rada, doslednu primenu propisa, opštih i internih akata i za tačnost i blagovremenost dostavljenih podataka i dokumenata. Obavlja i druge poslove po nalogu načelnika odeljenja.
Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne, odnosno stručne oblasti u okviru obrazovno-naučnog polja prirodno- matematičkih, tehničko-tehnoloških ili društveno-humanističkih nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit, radno iskustvo u struci od najmanje 7 godina, kao i potrebne kompetencije za rad na radnom mestu.
Mesto rada: Beograd
7. Radno mesto: šef odseka, u zvanju glavni poreski savetnik, Centrala, Sektor za informacione i komunikacione tehnologije, Odeljenje za razvoj i implementaciju, Odsek za poslovnu analizu i izveštavanje, sa sedištem Centrala – 1 izvršilac;
Opis poslova: Planira, organizuje i upravlja radom Odseka. Definiše zadatke i raspoređuje ih na izvršioce unutar odseka. Obezbeđuje praćenje projekata u cilju jedinstvene primene zakona i podzakonskih akata iz oblasti fiskalnog sistema na nivou Poreske uprave. Izrađuje predloge za formiranje projektnih timova i definiše standarde iz delokruga rada. Priprema analize, izveštaje i informacije o radu odseka. Daje uputstava u vezi primene najnovijih metoda projektovanja, razvoja i upravljanja poslovnim i informacionim sistemima. Obavlja i druge poslove po nalogu načelnika odeljenja.
Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne, odnosno stručne oblasti u okviru obrazovno-naučnog polja prirodno-matematičkih, tehničko-tehnoloških ili društveno-humanističkih nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu; položen državni stručni ispit; najmanje 9 godina radnog iskustva u struci; kao i kompetencije potrebne za rad na radnom mestu.
Mesto rada: Beograd
8. Radno mesto: poreski inspektor 1 za poslove kontrole, u zvanju poreski savetnik I, Filijala B Zvezdara, Odeljenje za poresku kontrolu, Odsek za kontrolu PDV-a, poreza na dobit, doprinosa, poreza na dohodak građana i akcize, Grupa za uslužnu delatnost, sa sedištem Zvezdara – 1 izvršilac;
Opis poslova: Obavlja složene poslove kontrole javnih prihoda: pdv, dobit, doprinose, dohodak i akcize, kod pravnih lica, preduzetnika i fizičkih lica, sa visokim nivoom stručne osposobljenosti i samostalnosti u radu, po nalozima Centrale, kao i kontrole koje se vrše u saradnji sa Poreskom policijom; izrađuje zapisnike i nacrte rešenja, izdaje prekršajni nalog odnosno sačinjava obaveštenje o učinjenom prekršaju i/ili izveštaj o postojanju osnova sumnje da je izvršeno poresko krivično delo; sprovodi postupak povodom žalbe, dostavlja žalbe nadležnom drugostepenom organu; odgovoran je za tačno i blagovremeno ažuriranje podataka o kontroli u aplikaciji kontrole. Obavlja i druge poslove iz nadležnosti odeljenja po nalogu rukovodioca Grupe.
Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne ili ekonomske nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i ispit za inspektora, radno iskustvo u struci od najmanje 5 godina, kao i kompetencije potrebne za rad na radnom mestu.
Mesto rada: Beograd
9. Radno mesto: poreski inspektor za analitičke poslove kontrole, u zvanju poreski savetnik, Filijala B Voždovac, Odeljenje za poresku kontrolu, Odsek za kontrolu poreza na dobit, utvrđivanje i kontrolu poreza na dohodak građana i doprinosa, Grupa za pravna lica, sa sedištem Voždovac – 1 izvršilac;
Opis poslova: Obavlja manje složene analitičke poslove kontrole pravnih lica, u skladu sa pozitivnim zakonskim propisima i metodološkim uputstvima, vrši kontrolu podataka iskazanih u poreskim prijavama uz sastavljanje zapisnika i nacrta rešenja; priprema nacrt rešenja o utvrđivanju poreske obaveze za koje je zakonom propisano da se utvrđuje poreskim rešenjem; izdaje prekršajni nalog odnosno sačinjava obaveštenje o učinjenom prekršaju i/ili izveštaj o postojanju osnova sumnje da je izvršeno poresko krivično delo; sprovodi postupak povodom žalbe, dostavlja žalbe nadležnom drugostepenom organu, informišeporeske obveznike o primeni poreskih propisa; pokreće inicijativu za privremeno oduzimanje PIB-a; prati promene u registrima koje vodi Poreska uprava i Obavlja i druge poslove iz nadležnosti odeljenja po nalogu rukovodioca Grupe.
Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne ili ekonomske nauke na studijama drugog stepena ili visoko obrazovanje iz naučne, odnosno stručne oblasti u okviru obrazovno-naučnog polja tehničko-tehnoloških nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i ispit za inspektora, radno iskustvo u struci od najmanje 3 godine, kao i kompetencije potrebne za rad na radnom mestu.
Mesto rada: Beograd
10. Radno mesto: analitičko-poreski poslovi naplate za pravna lica, u zvanju mlađi poreski savetnik, Filijala B Stara Pazova, Odeljenje za naplatu, Odsek za naplatu za pravna lica, sa sedištem Stara Pazova – 1 izvršilac;
Opis poslova: Obavlja sledeće poslove naplate za pravna lica: identifikuje poreske obveznike koji imaju dospeli a neplaćeni poreski dug; utvrđuje da li postoji opasnost da poreski obveznici osujete, onemoguće ili učine neefikasnim naplatu poreza koji je dospeo za naplatu; sprovodi postupak obezbeđenja naplate poreza koji je dospeo za naplatu ustanovljavanjem prethodne mere na novčanim sredstvima; sprovodi postupke redovne naplate, odnosno priprema podsetnike, izdaje opomene i priprema upozorenja za poreske obveznike; sprovodi postupke prinudne naplate i priprema nacrte rešenja o prinudnoj naplati na novčanh sredstvima; obrađuje predmete po izjavljenim žalbama, usvaja ili prosleđuje žalbe nadležnom organu; obavlja i druge poslove po nalogu šefa odseka.
Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne ili ekonomske nauke ili visoko obrazovanje iz naučne, odnosno stručne oblasti u okviru obrazovno-naučnog polja tehničko-tehnoloških ili društveno-humanističkih nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i završen pripravnički staž ili najmanje pet godina radnog staža u državnim organima; kao i neophodne kompetencije za rad na ovom radnom mestu.
Mesto rada: Stara Pazova
11. Radno mesto: poreski inspektor 1 za poslove kontrole, u zvanju poreski savetnik I, Filijala B Kruševac, Odeljenje za poresku kontrolu, Odsek za kontrolu PDV-a, poreza na dobit, doprinosa, poreza na dohodak građana i akcize, sa sedištem Kruševac – 1 izvršilac;
Opis poslova: Obavlja složene poslove kontrole javnih prihoda: pdv, dobit, doprinose, dohodak i akcize, kod pravnih lica, preduzetnika i fizičkih lica, sa visokim nivoom stručne osposobljenosti i samostalnosti u radu, po nalozima Centrale, kao i kontrole koje se vrše u saradnji sa Poreskom policijom; izrađuje zapisnike i nacrte rešenja, izdaje prekršajni nalog odnosno sačinjava obaveštenje o učinjenom prekršaju i/ili izveštaj o postojanju osnova sumnje da je izvršeno poresko krivično delo; sprovodi postupak povodom žalbe, dostavlja žalbe nadležnom drugostepenom organu; odgovoran je za tačno i blagovremeno ažuriranje podataka o kontroli u aplikaciji kontrole. Obavlja i druge poslove iz nadležnosti odeljenja po nalogu šefa Odseka.
Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne ili ekonomske nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i ispit za inspektora, radno iskustvo u struci od najmanje 5 godina, kao i kompetencije potrebne za rad na radnom mestu.
Mesto rada: Kruševac
III Faze izbornog postupka i učešće kandidata:
Izborni postupak se sprovodi iz više obaveznih faza i to sledećim redosledom: provera opštih funkcionalnih kompetencija, provera posebnih funkcionalnih kompetencija, provera ponašajnih kompetencija i intervju sa Konkursnom komisijom.
U svakoj fazi izbornog postupka vrši se vrednovanje kandidata i samo kandidat koji ispuni unapred određeno merilo za proveru određene kompetencije u jednoj fazi izbornog postupka može da učestvuje u proveri sledeće kompetencije u istoj ili narednoj fazi.
U izbornom postupku proveravaju se:
1. Opšte funkcionalne kompetencije i to:
- „Organizacija i rad državnih organa Republike Srbije“ - proveravaće se putem testa, na računaru.
- „Digitalna pismenost“ – proveravaće se rešavanjem zadataka praktičnim radom na računaru,
- „Poslovna komunikacija“ – proveravaće se pisanom simulacijom na računaru.
Napomena: U pogledu provere opšte funkcionalne kompetencije „Digitalna pismenost“ (posedovanja znanja i veština u osnovama korišćenja računara, osnovama korišćenja interneta, obradi teksta i tabelarne kalkulacije), ako učesnik konkursa poseduje važeći sertifikat, potvrdu ili drugi odgovarajući dokaz o posedovanju znanja i veština iz navedenih oblasti i želi da na osnovu njega bude oslobođen testiranja kompetencije „Digitalna pismenost“, neophodno je da uz prijavni obrazac (uredno i u potpunosti popunjen u delu * Rad na računaru), dostavi i traženi dokaz u originalu ili overenoj fotokopiji.
Konkursna komisija može odlučiti da se kandidatu izvrši provera navedene kompetencije ako uvidom u dostavljeni dokaz ne može potpuno da oceni posedovanje ove kompetencije.
Informacije o materijalima za pripremu kandidata za proveru opštihfunkcionalnih kompetencija mogu se naći na sajtu Službe za upravljanje kadrovimawww.suk.gov.rs.
2. Provera posebnih funkcionalnih kompetencija:
Nakon prijema izveštaja o rezultatima provere opštih funkcionalnih kompetencija, među kandidatima koji su ispunili merila za proveru opštih funkcionalnih kompetencija vrši se provera posebnih funkcionalnih kompetencija i to:
Za radno mesto pod rednim brojem 1. savetnik za koordinaciju, programiranje i sprovođenje projekata finansiranih iz sredstava EU i razvojne pomoći 1 proveravaju se sledeće posebne funkcionalne kompetencije:
1. Posebna funkcionalna kompetencija za radno mesto – strani jezik (engleski jezik nivo B1) proveravaće se pisano putem testa;
2. Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada - poslovi međunarodne saradnje i evropskih integracija (osnove pravnog i političkog sistema EU) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
3. Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada - poslovi upravljanja fondovima EU i međunarodnom razvojnom pomoći (relevantni pravni i strateški okvir EU (koji se odnosi na Instrument za pretpristupnu pomoć kao i Kohezionu politiku EU); proces upravljanja projektnim ciklusom u kontekstu EU programa; mehanizmi, procedure i instrumenti planiranja i programiranja sredstava EU fondova ( IPA i ESI fondovi) i razvojne pomoći u različitim oblastima; IPA programiranje i prioritizacija projektnih ideja, pisanje programskih i projektnih dokumenata; proces praćenja sprovođenja programa i projekata na osnovu pokazatelja učinka) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku.
Za radno mesto pod rednim brojem 2. prekršajni poslovi 1 proveravaju se sledeće posebne funkcionalne kompetencije:
1. Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada – prekršajni poslovi (osnovi prekršajnog prava) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
2. Posebne funkcionalne kompetencije za radno mesto – propisi iz nadležnosti organa (Zakon o poreskom postupku i poreskoj administraciji) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
3. Posebne funkcionalne kompetencije za radno mesto – relevantni propisi, posebni propisi i metodologije iz delokruga radnog mesta (Zakon o uređenju sudova) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku.
Za radno mesto pod rednim brojem 3. šef odseka proveravaju se sledeće posebne funkcionalne kompetencije:
1. Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada - studijsko analitičkih poslova (prikupljanje i obrada podataka iz različitih izvora, uključujući i sposobnost kritičkog vrednovanja i analiziranja dostupnih informacija) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
2. Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada - poslova javnih nabavki (metodologija za pripremu i izradu plana javnih nabavki, metodologija za praćenje izvršenja ugovora) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
3. Posebne funkcionalne kompetencije za radno mesto – relevantni propisi iz delokruga radnog mesta (Zakon o budžetu Republike Srbije) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku.
Za radno mesto pod rednim brojem 4. stručno analitički imovinsko pravni poslovi 2 proveravaju se sledeće posebne funkcionalne kompetencije:
1. Posebna funkcionalna kompetencije za oblast rada - poslova javnih nabavki (obligacione odnose) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
2. Posebna funkcionalna kompetencije za oblast rada - upravno -pravni poslovi (opšti upravni postupak) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
3. Posebne funkcionalne kompetencije za radno mesto – relevantni propisi iz delokruga radnog mesta (Zakon o javnoj svojini) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku.
Za radno mesto pod rednim brojem 5. stručno analitički poslovi zaštite od požara 2 proveravaju se sledeće posebne funkcionalne kompetencije:
1. Posebna funkcionalna kompetencije za oblast rada – finansijsko-materijalni poslova (planiranje budžeta i izveštavanje) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
2. Posebna funkcionalna kompetencije za oblast rada - poslova javnih nabavki (metodologija za praćenje izvršavanja ugovora) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
3. Posebne funkcionalne kompetencije za radno mesto – relevantni propisi iz delokruga radnog mesta (Zakon o zaštiti od požara) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku.
Za radno mesto pod rednim brojem 6. šef odseka proveravaju se sledeće posebne funkcionalne kompetencije:
1. Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada - finansijsko-materijalni poslovi (budžetski sistem Republike Srbije, izvršenje budžeta) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
2. Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada - studijsko analitičkih poslova (prikupljanje i obrada podataka iz različitih izvora, uključujući i sposobnost kritičkog vrednovanja i analiziranja dostupnih informacija) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
3. Posebne funkcionalne kompetencije za radno mesto – relevantni propisi iz delokruga radnog mesta (Zakon o platama državnih službenika i nameštenika, Uredba o naknadi troškova državnih službenika i nameštenika) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku.
Za radno mesto mesto pod rednim brojem 7. šef odseka proveravaju se sledeće posebne funkcionalne kompetencije:
1. Posebne funkcionalne kompetencije za radno mesto - strani jezik (engleski jezik nivo B1) proveravaće se pismeno putem testa;
2. Posebne funkcionalne kompetencije za oblast rada - poslovi rukovođenja (upravljanje projektima) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
3. Posebne funkcionalne kompetencije za oblast rada – informatički poslovi (baze podataka) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku.
Za radno mesto pod rednim brojem 8. Poreski inspektor 1za poslove kontrole proveravaju se sledeće posebne funkcionalne kompetencije:
1. Posebne funkcionalne kompetencije za oblast rada – inspekcijskih poslova (osnove kaznenog prava i kaznenog postupka, osnove prekršajnog prava i prekršajni postupak, osnove privrednog prava i privrednog poslovanja, postupak inspekcijskog nadzora i osnove metodologije analize rizika, funkcionalni jedinstveni informacioni sistem, osnove veštine komunikacije i konstruktivnog rešavanja konflikta) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
2. Posebne funkcionalne kompetencije za oblast rada – upravno-pravni poslovi (opšti upravni postupak) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
3. Posebne funkcionalne kompetencije za radno mesto – propisi i akti iz nadležnosti i organizacije organa (Zakon o poreskom postupku i poreskoj administraciji, Zakon o porezu na dobit pravnih lica, Zakon o PDV-u) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
Za radno mesto pod rednim brojem 9. Poreski inspektorza analitičke poslove kontrole proveravaju se sledeće posebne funkcionalne kompetencije:
1. Posebne funkcionalne kompetencije za oblast rada – inspekcijskih poslova (osnove kaznenog prava i kaznenog postupka, osnove prekršajnog prava i prekršajni postupak, osnove privrednog prava i privrednog poslovanja, postupak inspekcijskog nadzora i osnove metodologije analize rizika, funkcionalni jedinstveni informacioni sistem, osnove veštine komunikacije i konstruktivnog rešavanja konflikta) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
2. Posebne funkcionalne kompetencije za oblast rada – upravno-pravni poslovi (opšti upravni postupak) proveravaće se putem simulacije pismeno;
3. Posebne funkcionalne kompetencije za radno mesto – propisi i akti iz nadležnosti i organizacije organa (Zakon o poreskom postupku i poreskoj administraciji, Zakon o porezu na dobit pravnih lica) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
Za radno mesto mesto pod rednim brojem 10. analitičko – poreski poslovni naplate za pravna lica proveravaju se sledeće posebne funkcionalne kompetencije:
1. Posebne funkcionalne kompetencije za oblast rada – studijsko-analitički poslovi (prikupljanje i obrada podataka iz različitih izvora, uključujući i sposobnost kritičkog vrednovanja i analiziranja dostupnih informacija) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
2. Posebne funkcionalne kompetencije za oblast rada – upravno-pravni poslovi (opšti upravni postupak, pravila izvršenja rešenja donetog u upravnom postupku) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
3. Posebne funkcionalne kompetencije za radno mesto – propisi i akti iz nadležnosti i organizacije organa (Zakon o poreskom postupku i poreskoj adnimistraciji; Zakon o porezu na dobit pravnih lica; Zakon o PDV) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku.
Za radno mesto pod rednim brojem 11. Poreski inspektor 1za poslove kontrole proveravaju se sledeće posebne funkcionalne kompetencije:
1. Posebne funkcionalne kompetencije za oblast rada – inspekcijskih poslova (osnove kaznenog prava i kaznenog postupka, osnove prekršajnog prava i prekršajni postupak, osnove privrednog prava i privrednog poslovanja, postupak inspekcijskog nadzora i osnove metodologije analize rizika, funkcionalni jedinstveni informacioni sistem, osnove veštine komunikacije i konstruktivnog rešavanja konflikta) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
2. Posebne funkcionalne kompetencije za oblast rada – upravno-pravni poslovi (opšti upravni postupak) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
3. Posebne funkcionalne kompetencije za radno mesto – propisi i akti iz nadležnosti i organizacije organa (Zakon o poreskom postupku i poreskoj administraciji, Zakon o porezu na dobit pravnih lica, Zakon o PDV-u) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku.
Napomena za radna mesta pod rednim brojem 1. i 7.: Ako posedujete važeći sertifikat, potvrdu ili drugi odgovarajući dokaz o znanju engleskog jezika, na traženom nivou, i želite da na osnovu njega budete oslobođeni testiranja kompetencije znanje stranog jezika, neophodno je da uz prijavni obrazac uredno i u potpunosti popunjen u delu * Znanje stranih jezika koji su traženi konkursom), dostavite i traženi dokaz u originalu ili overenoj fotokopiji.
Komisija će na osnovu priloženog dokaza doneti odluku da li može ili ne može da prihvati dokaz koji ste priložili umesto pisane provere.
3. Provera ponašajnih kompetencija:
Ponašajne kompetencije za radna mesta pod rednim brojem 1., 2., 4., 5., 8., 9., 10. i 11. iz stava II teksta konkursa (upravljanje informacijama, upravljanje zadacima i ostvarivanje rezultata, orijentacija ka učenju i promenama, izgradnja i održavanje profesionalnih odnosa, savesnost, posvećenost i integritet) proveravaće se putem: psihometrijskih testova i intervjua baziranog na kompetencijama.
Ponašajne kompetencije za radna mesta pod rednim brojem 3., 6. i 7. iz stava II teksta konkursa (upravljanje informacijama, upravljanje zadacima i ostvarivanje rezultata, orijentacija ka učenju i promenama, izgradnja i održavanje profesionalnih odnosa, savesnost, posvećenost i integritet, upravljanje ljudskim resursima) proveravaće se putem: psihometrijskih testova i intervjua baziranog na kompetencijama.
4. Intervju sa Konkursnom komisijom i vrednovanje kandidata za sva izvršilačka radna mesta:
Procena motivacije za rad na radnom mestu u organu i prihvatanje vrednosti državnih organa – proveravaće se putem intervjua sa Konkursnom komisijom (usmeno).
IV Adresa na koju se podnosi popunjen obrazac prijave na javni konkurs:
Ministarstvo finansija – Poreska uprava, 11000 Beograd, ul. Save Maškovića br.3-5, sa naznakom „Za javni konkurs za popunjavanje izvršilačkih radnih mesta ”.
V Lica koja su zadužena za davanje obaveštenja o javnom konkursu u periodu od 08 do 15 sati:
Ministarstvo finansija, Poreska uprava:
Milica Todorović, 011/3953-426;
Mirjana Dončić, 011/3953-339;
Nikola Golubović, 011/3953-343.
VI Opšti uslovi za zaposlenje: državljanstvo Republike Srbije; da je učesnik konkursa punoletan; da učesniku konkursa ranije nije prestajao radni odnos u državnom organu zbog teže povrede dužnosti iz radnog odnosa i da nije osuđivan na kaznu zatvora od najmanje šest meseci.
VII Rok za podnošenje prijava: rok za podnošenje prijavaje osam dana i počinje da teče narednog dana od dana objavljivanja u periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošljavanje.
VIII Prijava na javni konkurs vrši se na Obrascu prijave koji je dostupan na internet prezentaciji Službe za upravaljanje kadrovima i Poreske uprave. Štampana verzija obrasca prijave dostupna je na adresi Ministarstvo finansija – Poreska uprava, 11000 Beograd, ul. Save Maškovića br. 3-5.
Prilikom predaje prijave na javni konkurs, prijava dobija šifru pod kojom podnosilac prijave učestvuje u daljem izbornom postupku. Šifra prijave unosi se u obrazac prijave nakon što Konkursna komisija sastavi spisak kandidata među kojima se sprovodi izborni postupak.
Podnosioci prijave se obaveštavaju o dodeljenoj šifri u roku od tri dana od dana prijema prijave, dostavljanjem navedenog podatka na način koji je u prijavi naznačen za dostavu obaveštenja.
IX Dokazi koje prilažu kandidati koji su uspešno prošli faze izbornog postupka pre intervjua sa Konkursnom komisijom: original ili overena fotokopija izvoda iz matične knjige rođenih; original ili overena fotokopija uverenja o državljanstvu; original ili overena fotokopija diplome kojom se potvrđuje stručna sprema (ukoliko kandidat ima više diploma sa stečenim visokim obrazovanjem potrebno je da dostavi sve diplome); original ili overena fotokopija dokaza o radnom iskustvu u struci (potvrda, rešenje i drugi akti kojima se dokazuje na kojim poslovima, sa kojom stručnom spremom i u kom vremenskom periodu je stečeno radno iskustvo); original ili overena fotokopija dokaza o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima (kandidati sa položenim pravosudnim ispitom umesto dokaza o položenom državnom stručnom ispitu podnose dokaz o položenom pravosudnom ispitu); original ili overena fotokopija dokaza o položenom stručnom ispitu iz oblasti zaštite od požara za radno mesto pod rednim brojem 5. iz stava II teksta konkursa; original ili overena fotokopija dokaza o položenom ispitu za inspektora za radna mesta pod rednim brojem 8., 9. i 11. iz stava II teksta konkursa.
Državni službenik koji se prijavljuje na javni konkurs, umesto uverenja o državljanstvu i izvoda iz matične knjige rođenih, podnosi original ili overenu fotokopiju rešenja o raspoređivanju ili premeštaju na radno mesto u organu u kome radi ili rešenja da je državni službenik neraspoređen.
Svi dokazi prilažu se u originalu ili fotokopiji koja je overena kod javnog beležnika (izuzetno u gradovima i opštinama u kojima nisu imenovani javni beležnici, priloženi dokazi mogu biti overeni u osnovnim sudovima, sudskim jedinicama, prijemnim kancelarijama osnovnih sudova, odnosno opštinskim upravama kao povereni posao). Kao dokaz se mogu priložiti i fotokopije dokumenata koje su overene pre 1. marta 2017. godine u osnovnim sudovima, odnosno opštinskim upravama.
X Dokumenta o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija su: izvod iz matične knjige rođenih, uverenje o državljanstvu, uverenje o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima/uverenje o položenom pravosudnom ispitu; uverenje o ploženom ispitu za inspektora.
Zakonom o opštem upravnom postupku („Službeni glasnik RS“, br. 18/16 i 95/18 - autentično tumačenje) propisano je, između ostalog, da je organ dužan da po službenoj dužnosti, u skladu sa zakonom, vrši uvid u podatke o činjenicama neophodnim za odlučivanje o kojima se vodi službena evidencija, da ih pribavlja i obrađuje (član 9. stav 3.); da u postupku koji se pokreće po zahtevu stranke organ može da vrši uvid, pribavlja i obrađuje lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija kada je to neophodno za odlučivanje, osim ako stranka izričito izjavi da će te podatke pribaviti sama (član 103. stav 3).
Potrebno je da učesnik konkursa u delu Izjava*, u obrascu prijave, zaokruži na koji način želi da se pribave njegovi podaci iz službenih evidencija.
XI Rok za podnošenje dokaza: Kandidati koji su uspešno prošli faze izbornog postupka, pre intervjua sa Konkursnom komisijom pozivaju se da u roku od pet radnih dana od dana prijema obaveštenja, dostave navedene dokaze koji se prilažu u konkursnom postupku.
Kandidati koji ne dostave dokaze koji se prilažu u konkursnom postupku, odnosno koji na osnovu dostavljenih ili pribavljenih dokaza ne ispunjavaju uslove za zaposlenje, pismeno se obaveštavaju da su isključeni iz daljeg izbornog postupka. Dokazi se dostavljaju na adresu Ministarstvo finansija – Poreska uprava, 11000 Beograd, ul. Save Maškovića br. 3-5.
XII Trajanje radnog odnosa:
Za sva radna mesta zasniva se radni odnos na neodređeno vreme.
Napomena: Članom 9. Zakona o državnim službenicima („Sl. glasnik RS“, br. 79/05, 81/05-ispravka, 83/05-ispravka, 64/07, 67/07-ispravka, 116/08, 104/09, 99/14, 94/17, 95/18, 157/20), propisano je da su kandidatima pri zapošljavanju u državni organ pod jednakim uslovima dostupna sva radna mesta i da se izbor kandidata vrši na osnovu provere kompetencija.
Kao državni službenik na izvršilačkom radnom mestu može da se zaposli i lice koje nema položen državni stručni ispit, ali je dužno da ga položi u propisanom roku. Položen državni stručni ispit nije uslov, niti prednost za zasnivanje radnog odnosa. Probni rad je obavezan za sve koji prvi put zasnivaju radni odnos u državnom organu. Probni rad za radni odnos na neodređeno vreme traje šest meseci - državni službenik na probnom radu koji je zasnovao radni odnos na neodređeno vreme i državni službenik koji je zasnovao radni odnos na neodređeno vreme, a koji nema položen državni stručni ispit, polaže državni stručni ispit u roku od šest meseci od dana zasnivanja radnog odnosa.
Lice na probnom radu koje je radni odnos zasnovalo na radnom mestu inspektora na neodređeno vreme i lice koje je zasnovalo radni odnos na radnom mestu inspektora na neodređeno vreme, a nema položen ispit za inspektora, polaže ispit za inspektora u zakonom propisanom roku.
XIII Datum i mesto provere kompetencija učesnika konkursa u izbornom postupku.
Sa kandidatima čije su prijave blagovremene, dopuštene, razumljive, potpune i koji ispunjavaju uslove predviđene oglasom o javnom konkursu, na osnovu podataka navedenih u obrascu prijave na konkurs, izborni postupak će se sprovesti počev od 09.05.2022. godine, o čemu će učesnici konkursa biti obavešteni na način koji su naveli u svojim prijavama.
Provera opštih funkcionalnih kompetencija, posebnih funkcionalnih kompetencija i ponašajnih kompetencija će se obaviti u prostorijama Službe za upravljanje kadrovima, Beograd, Bulevar Mihajla Pupina br. 2.
Intervju sa Konkursnom komisijom će se obaviti u prostorijamaMinistarstva finansija Poreske uprave, Beograd, ul. Kralja Milana br. 5.
Kandidati koji uspešno prođu jednu fazu izbornog postupka obaveštavaju se o datumu, mestu i vremenu sprovođenja naredne faze izbornog postupka na kontakte e-mail adrese i brojeve telefona, koje navedu u svojim obrascima prijave.
Napomena: Neblagovremene, nedopuštene, nerazumljive ili nepotpune prijave biće odbačene. Javni konkurs sprovodi Konkursna komisija koju je imenovao direktor Poreske uprave.
Ovaj konkurs objavljuje se na internet strani Poreske uprave, na portalu e-uprave, u periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošljavanje i na internet strani Službe za upravljanje kadrovima.
Svi izrazi, pojmovi, imenice, pridevi i glagoli u ovom oglasu koji su upotrebljeni u muškom rodu, odnose se bez diskriminacije i na osobe ženskog pola.