Poreski kalendar

jun 2024

Pon Uto Sre Čet Pet Sub Ned
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Uputstvo za poreske obveznike
Uputstvo za poreske obveznike

* Pojedinačna poreska prijava na obrascu PPP-PD za poreze i doprinose po odbitku podnosi se pre svake isplate prihoda. * Porez na dobit po odbitku obračunava se i plaća na prihode koje ostvari nerezidentno pravno lice od rezidentnog pravnog lica po osnovu: dividendi i udela u dobiti u pravnom licu, uključujući i prihod po osnovu članstva u alternativnom investicionom fondu koji nema svojstvo pravnog lica, naknada od autorskog i srodnih prava i prava industrijske svojine, kamata, naknada od zakupa i podzakupa nepokretnosti i pokretnih stvari na teritoriji Republike, naknada od usluga istraživanja tržišta, računovodstvenih i revizorskih usluga i drugih usluga iz oblasti pravnog i poslovnog savetovanja, nezavisno od mesta njihovog pružanja ili korišćenja. Porez na dobit po odbitku obračunava se i plaća na prihode koje ostvari nerezidentno pravno lice po osnovu izvođenja estradnog, zabavnog, umetničkog, sportskog ili sličnog programa u Republici, koji nisu oporezovani kao dohodak fizičkog lica (izvođača, muzičara, sportiste i sl.), u skladu sa propisima kojima se uređuje oporezivanje dohotka građana. Rezidentno pravno lice obveznik koje otkupljuje sekundarne sirovine i otpad od rezidentnog, odnosno nerezidentnog pravnog lica, dužno je da prilikom isplate naknade tim licima obračuna, obustavi i na propisani račun uplati porez po odbitku po stopi od 1% od iznosa naknade. Prijava se podnosi na Obrascu PDPO/S najkasnije u roku od tri dana od dana isplate naknade tim licima. * Porez na dobit po rešenju obračunava se i plaća na prihode nerezidentnog obveznika po osnovu zakupa i podzakupa nepokretnosti i pokretnih stvari na teritoriji Republike Srbije ostvarenih od isplatioca koji nije dužan da obračunava, obustavlja i plaća porez po odbitku, na prihode ostvarene po osnovu kapitalnih dobitaka, kao i na prihode ostvarene po osnovu namirenja potraživanja u postupku izvršenja, odnosno u svakom drugom postupku namirenja potraživanja. Prijava se podnosi na Obrascu PP KDZN u roku od 30 dana od dana ostvarivanja prihoda. * Rok za podnošenje poreske prijave i poreskog bilansa za obveznika kome je poslovna godina različita od kalendarske je 180 dana od dana isteka perioda za koji se utvrđuje poreska obaveza. * Fizička lica koja ostvaruju prihode a za koje isplatilac nije dužan da podnese poresku prijavu, obračuna i plati javne prihode, podnose poresku prijavu u roku od 30 dana od dana ostvarivanja prihoda, za prihode za koje je utvrđena obaveza samooporezivanja. Prijava se podnosi na Obrascu PP OPO. * Zahtev za paušalno oporezivanje može se podneti do 31. oktobra tekuće godine za narednu godinu, odnosno u roku od 15 dana od dana prijema akta nadležnog poreskog organa kojim se potvrđuje brisanje iz evidencije za porez na dodatu vrednost u skladu sa zakonom kojim se uređuje porez na dodatu vrednost, a najkasnije do 31. decembra tekuće godine za narednu godinu, u elektronskom obliku preko portala Poreske uprave. Lice koje započne obavljanje delatnosti, zahtev za paušalno oporezivanje podnosi isključivo u momentu registracije nadležnoj organizaciji koja vodi registar privrednih subjekata, koja će taj zahtev proslediti Poreskoj upravi. Lica koja se ne registruju kod organizacije koja vodi registar privrednih subjekata, zahtev za paušalno oporezivanje podnose u elektronskom obliku preko portala Poreske uprave, u roku od pet dana od dana registracije u Poreskoj upravi, odnosno dana dodele PIB a najkasnije do 31. decembra tekuće godine. * Lica koja se ne registruju kod organizacije koja vodi registar privrednih subjekata, obaveštenje o opredeljenju da vrše isplatu lične zarade podnose u elektronskom obliku preko portala Poreske uprave, u roku od pet dana od dana registracije u Poreskoj upravi, odnosno dana dodele poreskog identifikacionog broja (PIB) a najkasnije do 31. decembra tekuće godine. * Rezidentni obveznik koji se smatra krajnjim matičnim pravnim licem međunarodne grupe povezanih pravnih lica, dužno je da nadležnom poreskom organu, u papirnoj formi, dostavi godišnji izveštaj o kontrolisanim transakcijama međunarodne grupe povezanih pravnih lica najkasnije u roku od 12 meseci od isteka poslovne godine za koju se dostavlja godišnji izveštaj, na Obrascu CbC. * U slučaju da privredno društvo u čiji osnovni kapital su uložena novčana sredstva od prodaje digitalne imovine, u kalendarskoj godini u kojoj je registrovano ulaganje i u naredne dve kalendarske godine sprovede postupak smanjenja osnovnog kapitala, danom donošenja odluke o smanjenju osnovnog kapitala obveznik gubi pravo na prethodno ostvareno oslobođenje od poreza na kapitalni dobitak i dužan je da o gubitku prava obavesti nadležni poreski organ u roku od 30 dana od dana gubitka prava. * U slučaju da privredno društvo koje je imovinska prava po osnovu autorskih i srodnih prava i prava industrijske svojine steklo unosom od strane obveznika poreza na dohodak građana (fizičkog lica i preduzetnika) kao nenovčanog uloga u kapital privrednog društva rezidenta Republike za koji je oslobođen poreza na kapitalni dobitak, to pravo u celini otuđi u roku od dve godine od dana njegovog sticanja, odnosno u istom periodu to pravo ustupi na korišćenje u celini ili delimično po ceni koja je niža od cene u skladu sa principom „van dohvata ruke” ukoliko je ustupanje izvršilo povezanom licu ili licu čiji je vlasnik njegovo povezano lice u skladu sa zakonom kojim se uređuje porez na dobit pravnih lica, obveznik gubi pravo na prethodno ostvareno oslobođenje od poreza na kapitalni dobitak i dužan je da o gubitku prava obavesti nadležni poreski organ u roku od 30 dana od dana gubitka prava. * Obveznik PDV je dužan da uz poresku prijavu za poslednji poreski period kalendarske godine, odnosno poslednji poreski period dostavi poreskom organu obaveštenje o: 1) licu koje nije evidentirano za obavezu plaćanja PDV u skladu sa Zakonom o PDV, a koje mu je od 1. januara do isteka poslednjeg poreskog perioda kalendarske godine, odnosno poslednjeg poreskog perioda u Republici izvršilo promet sekundarnih sirovina i usluga koje su neposredno povezane sa tim dobrima, kao i iznosu tog prometa; 2) poljoprivredniku koji nije evidentiran za obavezu plaćanja PDV u skladu sa Zakonom o PDV, a koji mu je od 1. januara do isteka poslednjeg poreskog perioda kalendarske godine, odnosno poslednjeg poreskog perioda izvršio promet poljoprivrednih i šumskih proizvoda i poljoprivrednih usluga, kao i iznosu tog prometa. * Obrazac PID PDV se podnosi za 2022. godinu, ako je u 2022. godini ispunjen jedan od kriterijuma za sticanje statusa obveznika PDV koji pretežno vrši promet dobara u inostranstvo. Predaje se uz PDV prijavu za poreski period tekuće godine u kojem je podnet finansijski izveštaj za prethodnu godinu. * Zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte i biotečnosti koji se koriste za grejanje poslovnog, odnosno stambenog prostora za prethodni mesec, podnosi se na Obrascu REF-G, najranije 20 dana po isteku meseca u kome su nabavljeni derivati nafte i biotečnosti. * Zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte i biogoriva koji se koriste za transportne svrhe, podnosi se na Obrascu REF-T najranije 20 dana po isteku kvartala u kojem su derivati nafte i biogoriva nabavljeni. * Zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte i biotečnosti koji se koriste za proizvodnju električne i toplotne energije, podnosi se na Obrascu REF-ETE a zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte koji se koriste za industrijske svrhe na Obrascu REF-I. Zahtevi se podnose najranije 20 dana po isteku meseca u kojem su nabavljeni derivati nafte i biotečnosti. * Evidencionu prijavu za angažovanje sezonskih radnika poslodavac podnosi elektronskim putem Poreskoj upravi najkasnije prvog dana angažovanja sezonskih radnika u kalendarskom mesecu do 10 časova, odnosno u periodu između 13 i 15 časova za radnike koji rade u poslepodnevnoj smeni. Odjava sezonskih radnika se prijavljuje najkasnije do 10 časova, odnosno od 13 do 15 časova za rad u poslepodnevnoj smeni, narednog dana od dana prestanka angažovanja. Period u kojem se sezonski radnik prijavljuje ili odjavljuje je kalendarski mesec. * Obveznik koji u toku godine izvrši prenos digitalne imovine po osnovu kojeg može nastati kapitalni dobitak ili gubitak u skladu sa zakonom kojim se oporezuje dohodak građana, dužan je da podnese poresku prijavu PPDG-3R najkasnije u roku od 120 dana od isteka kvartala u kojem je ostvaren prihod po osnovu prenosa digitalne imovine. * Obveznik po osnovu prihoda od pružanja ugostiteljskih usluga iz člana 84b zakona kojim se oporezuje dohodak građana koji u toku godine počne da pruža ugostiteljske usluge dužan je da podnese poresku prijavu PPDG-4R u roku od 15 dana od dana pravnosnažnosti rešenja kojim se objekat domaće radinosti i seoskog turizma razvrstava u odgovarajuću kategoriju u skladu sa zakonom kojim se uređuje ugostiteljstvo. * Obveznici fiskalizacije dužni su da, pre početka korišćenja elektronskog fiskalnog uređaja za izdavanje fiskalnih računa, Poreskoj upravi dostave podatke o poslovnim prostorima i poslovnim prostorijama u kojima će koristiti elektronski fiskalni uređaj i to za svaki poslovni prostor/poslovnu prostoriju odvojeno, radi generisanja jedinstvene oznake poslovnog prostora. Prijava za generisanje poslovnog prostora dostavlja se elektronskim putem preko portala Poreske uprave. U slučaju promene podataka po pojedinačnom poslovnom prostoru i poslovnoj prostoriji, a naročito ako delatnost prestane da se obavlja u poslovnom prostoru i poslovnoj prostoriji ili dođe do promene delatnosti koja se obavlja u poslovnom prostoru i poslovnoj prostoriji, obveznik fiskalizacije dužan je da te podatke dostavi Poreskoj upravi, najkasnije 24 sata pre nastanka promene. Izuzetno, u slučaju promene podataka do kojih je došlo usled okolnosti koje ne zavise od volje obveznika fiskalizacije, obveznik fiskalizacije je dužan da te podatke dostavi Poreskoj upravi, najkasnije 24 sata po nastanku promene.

Poreska uprava    Aktuelnosti    Konkursi    Arhiva konkursa    Javni konkurs za popunjavanje izvršilačkih radnih mesta u Ministarstvu finansija - Poreskoj upravi

Javni konkurs za popunjavanje izvršilačkih radnih mesta u Ministarstvu finansija - Poreskoj upravi

štampaj

12. 10. 2022.

Ministarstvo finansija – Poreska uprava na osnovu člana 169b Zakona o poreskom postupku i poreskoj administraciji („Sl. glasnik RS“, br. 80/02, 84/02 - ispravka, 23/03 - ispravka, 70/03, 55/04, 61/05, 85/05 - drugi zakon, 62/06 - drugi zakon, 61/07, 20/09, 72/09 - drugi zakon, 53/10, 101/11, 2/12 - ispravka, 93/12, 47/13, 108/13, 68/14, 105/14, 112/15, 15/16, 108/16, 30/18, 95/18, 86/19, 144/20, 96/21), člana 9. stav 1. Uredbe o internom i javnom konkursu za popunjavanje radnih mesta u državnim organima („Sl. glasnik RS“, br. 2/19, 67/21) i Zaključka Komisije za davanje saglasnosti za novo zapošljavanje i dodatno radno angažovanje kod korisnika javnih sredstava 51 broj: 112-7677/2022 od 30. septembra 2022. godine, oglašava:

JAVNI KONKURS ZA POPUNjAVANjE IZVRŠILAČKIHRADNIH MESTA

U MINISTARSTVU FINANSIJA – PORESKOJ UPRAVI

I Organ u kome se radna mesta popunjavaju:

Ministarstvo finansija – Poreska uprava, Beograd, Save Maškovića 3-5.

II Radna mesta koja se popunjavaju:

1. Radno mesto: viši inspektor za obaveštajni rad, u zvanju poreski savetnik I, Centrala Poreske uprave, Sektor poreske policije, Odeljenje operativne analitike, Odsek za obaveštajni rad i procenu rizika, sa sedištem Centrala – 1 izvršilac.

Opis poslova: Obavlja manje složene obaveštajne poslove u cilju suzbijanja poreskog kriminalitata. Identifikuje, prikuplja, vrednuje i objedinjuje obaveštajne podatke i informacije koji upućuju na postojanje sumnje da je izvršeno poresko krivično delo, odnosno da je određeno lice izvršilac takvog krivičnog dela, i druge okolnosti i saznanja koja se odnose na poslove iz nadležnosti Poreske policije. U skladu sa zakonima i ovlašćenjima poreske policije, obaveštajna saznanja prikuplja uz primenu obaveštajno i kriminalističkih metoda: neposrednim opažanjem, opservacijom i optičkim snimanjem, prikupljanjem i dokumentovanjem činjenica i podataka na terenu; informativnim razgovorom, angažovanjem spoljnih saradnika (informatora). Angažuje spoljne saradnik u onim sredinama, objektima, punktovima i mestima gde se vrše ili se očekuje vršenje poreskih krivičnih dela, gde se okupljaju lica koja takva krivična dela vrše ili gde se na bilo koji način manifestuju posledice ili imovinska korist od vršenja poreskih krivičnih dela. Na osnovu prikupljenih obaveštajnih saznanja sačinjava pisani operativni izveštaj, koji sadrži operativne podatke o licima, grupama, objektima, kriminalnim aktivnostima, pojavama i događajima prikupljenim iz otvorenih i zatvorenih izvora. Operativnu informaciju sačinjava odmah po saznanju za konkretan događaj u vezi sa izvršenjem krivičnog dela ili izvršioca, na osnovu koje se vrše dalje operativne provere u cilju pribavljanja konkretnih dokaza za krivičnu prijavu. Pomaže tekućim operativnim proverama (istragama) u suzbijanju poreskih krivičnih dela operativnom analizom i obaveštajnim istraživanjem. Ukrštanjem i preklapanjem operativnih podataka sa drugim iz dostupnih baza podataka, uz korišćenje savremenih analitičkih metoda i tehnika i softverskih paketa, izrađuje bezbednosni profil i procenu rizika poreskog obveznika, operativno – analitički materijal po operativnim predmetima, obradama i istraživanjima prezentuje rezultate nosiocu operativnog predmeta i drugim ovlašćenim licima Poreske policije sa kojima preduzima konkretne mere i aktivnosti vezano za predmet u radu u cilju prikupljanja dokaza i dokumentovanja krivičnih dela. Na osnovu procene rizika selektuje visokorizične privredne subjekte, za koje vrše operativne provere na terenu u cilju identifikacije tzv. „fantom“ i „peračkih“ preduzeća. Neposredno učestvuje u svakodnevnom radu operativnih timova na rasvetljavanju poreskih krivičnih dela i zajedno s postupajućim inspektorima radi na predmetima koji se odnose na suzbijanje organizovanog finansijskog kriminala. Dužan je da policijske poslove vrši u uslovima povećane opasnosti za život i zdravlje, da po nalogu glavnog inspektora radi duže od utvrđenog radnog vremena, u nepravilnim vremenskim ciklusima, u dane državnih i drugih praznika i neradnim danima. U izvršavanju poslova, dužan je da se pridržava načela zakonitosti, istinitosti, tajnosti, objektivnosti, efikasnosti i racionalnosti u radu, zaštite izvora i saznanja, kao i drugih načela i principa kriminalistike. Neposredno je odgovoran za zaštitu tajnosti podataka, njihovu pravovremenu i tačnu obradu i unos u odgovarajuću bazu podataka. Sprovodi mere zaštite sadržaja predmeta u skladu sa uputstvom i metodologijom i odgovoran je za čuvanje tajnosti i poverljivosti podataka vezano za rad Odseka, obavlja i druge poslove po nalogu šefa odseka.

Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne ili ekonomske nauke ili visoko obrazovanje iz naučne, odnosno stručne oblasti u okviru obrazovno-naučnog polja društveno-humanističkih nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit, radno iskustvo u struci od najmanje 5 godina, kao i potrebne kompetencije za rad na radnom mestu.

Mesto rada: Beograd

2. Radno mesto: samostalni inspektor poreske policije, u zvanju viši poreski savetnik, Centrala Poreske uprave, Sektor poreske policije, Odeljenje za operativni rad, Odsek poreske policije za operativno postupanje i suzbijanje organizovanog finansijskog kriminala, sa sedištem Beograd – 1 izvršilac.

Opis poslova: Obavlja poslove na najsloženijim operativnim predmetima, kao i na operativnim predmetima koji se odnose na suzbijanje organizovanog finansijskog kriminala, neposredno učestvuje u otkrivanju i dokazivanju grupe lica koja deluju na široj teritoriji, a povezana su sa vršenjem drugih krivičnih dela radi čijeg razjašnjenja je neophodno ostvariti saradnju sa drugim državnim organima, neposredno učestvuje u povremenim akcijama u cilju suzbijanja i praćenja određene kriminalne delatnosti koja se preduzimaju na centralnom i regionalnom nivou. U skladu sa zakonima i ovlašćenjima poreske policije, neposredno primenjuje mere i radnje čiji je cilj prikupljanje informacija operativnog i dokaznog značaja o najsloženijim poreskim krivičnim delima i otkrivanju njihovih izvršilaca, kao i interesantnim pojavama u vezi sa poreskim krivičnim delima. Sačinjava pisani operativni izveštaj, koji sadrži operativna saznanja o licima, grupama, objektima, kriminalnim aktivnostima, pojavama i događajima prikupuljenim iz otvorenih i zatvorenih izvora. Operativnu informaciju sačinjava odmah po saznanju vezanom za krivično delo ili učinioca ili saznanju za konkretan događaj, ali ne raspolaže sa dovoljno dokaza o izvršenom krivičnom delu ili njegovom učiniocu, koja po svojoj sadržini zahteva proveravanje i primenu operativnih sredstava i mera. Po zaduženju sa predmetom, a pre početka obavljanja neposrednog operativnog rada sačinjava operativni plan rada. Radi rasvetljavanja poreskih krivičnih dela i prikupljanja dokaza o njihovim izvršiocima, dokumentuje i vrši provere verodostojnosti podataka do kojih je došao, korišćenjem zakonskih ovlašćenja, uz primenu principa kriminalistike i korišćenje operativno-taktičkih, tehničkih i dokaznih mera i radnji i metoda rada: poziva i saslušava građane radi prikupljanja obaveštenja o činjenicama i okolnostima; vrši pregled određenih objekata i prostorija, prevoznih sredstava, putnika i prtljaga kada se osnovano može pretpostaviti da se mogu pronaći predmeti koji mogu poslužiti kao dokaz u otkrivanju poreskih krivičnih dela, opservaciju i optička snimanja određenih objekata i transportnih sredstava kao i bezbedonosno interesantnih punktova gde se osnovano može očekivati dokumentovanje podataka od značaja za rasvetljavanje poreskih krivičnih dela; ostvaruje uvid u dokumentaciju državnih organa, preduzeća, radnji i drugih pravnih lica; vrši pretres stana poslovnih i drugih prostorija, prevoznih sredstava i lica na osnovu prethodno pribavljene naredbe suda; daje predlog da se raspiše potraga za licima i stvarima, kada postoje opravdani razlozi da će se pronalaskom tačno određenih lica ili stvari razjasniti sporne okolnosti; privremeno oduzme predmete koji mogu poslužiti kao dokaz u krivičnom postupku; radi saslušanja osumnjičenog, na okolnosti krivičnog dela koje mu se stavlja na teret, poziva osumnjičenog zahtevajući njegovo prinudno dovođenje; obavlja druge potražne i dokazne radnje, osim ograničenja kretanja. Na osnovu prikupljenih obaveštenja, sastavlja krivičnu prijavu sa dokazima proisteklim iz operativnog postupanja i podnosi je javnom tužiocu. Ukoliko preduzimanjem pojedinih radnji, utvrdi da određene činjenice i okolnosti koje mogu biti od interesa za krivični postupak, bez dovoljno elemenata za postojanje osnova sumnje da je izvršeno poresko krivično delo, dužan je da sačini izveštaj i dostavi nadležnom javnom tužilaštvu zajedno sa službenom beleškom o preduzetim merama u skladu sa zakonom. U cilju što kvalitetnijeg obavljanja poslova koji su mu povereni, dužan je da prati izmene i praksu primene propisa od značaja za operativni rad poreske propise, kao i da se stručno usavršava za oblast otkrivanja i suzbijanja poreskog kriminala. U izvršavanju poslova, dužan je da se pridržava načela zakonitosti, istinitosti, tajnosti, objektivnosti, efikasnosti i racionalnosti u radu, zaštite izvora i saznanja, kao i drugih načela i principa kriminalistike. Dužan je da policijske poslove vrši u uslovima povećane opasnosti za život i zdravlje, da po nalogu neposrednog rukovodioca radi duže od utvrđenog radnog vremena, u nepravilnim vremenskim ciklusima, u dane državnih i drugih  praznika i neradnim danima. Po nalogu šefa odseka, izvršava i druge poslove i zadatke u skladu sa zakonom.

Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne ili ekonomske nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit, radno iskustvo u struci od najmanje 7 godina, kao i potrebne kompetencije za rad na radnom mestu.

Mesto rada: Beograd

3. Radno mesto: inspektor za operativni rad, u zvanju poreski savetnik, Centrala Poreske uprave, Sektor poreske policije, Operativno odeljenje Novi Sad, Odsek Novi Sad za sprovođenje operativnih akcija u operativnom odeljenju, sa sedištem Novi Sad – 1 izvršilac.

Opis poslova: Obavlja poslove u vezi sa manje složenim operativnim predmetima, kao i predmetima koji se odnose na suzbijanje sive ekonomije, a rade se u saradnji sa poreskom kontrolom i drugim državniim organima, neposredno učestvuje u stalnim akcijama u cilju suzbijanja i praćenja određene kriminalne delatnosti koja se preduzimaju na lokalnom nivou. U skladu sa zakonima i ovlašćenjima poreske policije, neposredno primenjuje mere i radnje čiji je cilj prikupljanje informacija operativnog i dokaznog značaja o manje složenim poreskim krivičnim delima i otkrivanju njihovih izvršilaca, kao i interesantnim pojavama u vezi sa poreskim krivičnim delima. Sačinjava pisani operativni izveštaj, koji sadrži operativna saznanja o licima, grupama, objektima, kriminalnim aktivnostima, pojavama i događajima prikupuljenim iz otvorenih i zatvorenih izvora. Operativnu informaciju sačinjava odmah po saznanju vezanom za krivično delo ili učinioca ili saznanju za konkretan događaj, ali ne raspolaže sa dovoljno dokaza o izvršenom krivičnom delu ili njegovom učiniocu, koja po svojoj sadržini zahteva proveravanje i primenu operativnih sredstava i mera. Po zaduženju sa predmetom a pre početka obavljanja neposrednog operativnog rada sačinjava operativni plan rada. Radi rasvetljavanja poreskih krivičnih dela i prikupljanja dokaza o njihovim izvršiocima, dokumentuje i vrši provere verodostojnosti podataka do kojih je došao, korišćenjem zakonskih ovlašćenja, uz primenu principa kriminalistike i korišćenje operativno-taktičkih, tehničkih i dokaznih mera i radnji i metoda rada: poziva i saslušava građane radi prikupljanja obaveštenja o činjenicama i okolnostima; vrši pregled određenih objekata i prostorija, prevoznih sredstava, putnika i prtljaga kada se osnovano može pretpostaviti da se mogu pronaći predmeti koji mogu poslužiti kao dokaz u otkrivanju poreskih krivičnih dela, opservaciju i optička snimanja određenih objekata i transportnih sredstava kao i bezbedonosno interesantnih punktova gde se osnovano može očekivati dokumentovanje podataka od značaja za rasvetljavanje poreskih krivičnih dela; ostvaruje uvid u dokumentaciju državnih organa, preduzeća, radnji i drugih pravnih lica; vrši pretres stana poslovnih i drugih prostorija, prevoznih sredstava i lica na osnovu prethodno pribavljene naredbe suda; daje predlog da se raspiše potraga za licima i stvarima, kada postoje opravdani razlozi da će se pronalaskom tačno određenih lica ili stvari razjasniti sporne okolnosti; privremeno oduzme predmete koji mogu poslužiti kao dokaz u krivičnom postupku; radi saslušanja osumnjičenog, na okolnosti krivičnog dela koje mu se stavlja na teret, poziva osumnjičenog zahtevajući njegovo prinudno dovođenje; obavlja druge potražne i dokazne radnje, osim ograničenja kretanja. Na osnovu prikupljenih obaveštenja, sas¬tavlja krivičnu prijavu sa dokazima proisteklim iz operativnog postupanja i podnosi je javnom tužiocu. Ukoliko preduzimanjem pojedinih radnji, utvrdi da određene činjenice i okolnosti koje mogu biti od interesa za krivični postupak, bez dovoljno elemenata za postojanje osnova sumnje da je izvršeno poresko krivično delo, dužan je da sačini izveštaj i dostavi nadležnom javnom tužilaštvu zajedno sa službenom beleškom o preduzetim merama u skladu sa zakonom. U cilju što kvalitetnijeg obavljanja poslova koji su mu povereni, dužan je da prati izmene i praksu primene propisa od značaja za operativni rad poreske propise, kao i da se stručno usavršava za oblast otkrivanja i suzbijanja poreskog kriminala. U izvršavanju poslova, dužan je da se pridržava načela zakonitosti, istinitosti, tajnosti, objektivnosti, efikasnosti i racionalnosti u radu, zaštite izvora i saznanja, kao i drugih načela i principa kriminalistike. Dužan je da policijske poslove vrši u uslovima povećane opasnosti za život i zdravlje, da po nalogu neposrednog rukovodioca radi duže od utvrđenog radnog vremena, u nepravilnim vremenskim ciklusima, u dane državnih i drugih praznika i neradnim danima. Po nalogu šefa odseka, izvršava i druge poslove i zadatke u skladu sa zakonom.

Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne ili ekonomske nauke ili visoko obrazovanje iz naučne oblasti u okviru obrazovno-naučnog polja društvenohumanističkih i tehničko-tehnoloških nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit, radno iskustvo u struci od najmanje 3 godine, kao i potrebne kompetencije za rad na radnom mestu.

Mesto rada: Novi Sad

4. Radno mesto: mlađi inspektor za operativni rad, u zvanju mlađi poreski savetnik, Centrala Poreske uprave, Sektor poreske policije, Operativno odeljenje Novi Sad, Odsek za operativni rad Zrenjanin, sa sedištem Zrenjanin – 1 izvršilac.

Opis poslova: Obavlja poslove u vezi sa manje složenim operativnim predmetima, neposredno učestvuje u radu po operativnim predmetima po kojima postupaju inspektori u višim zvanjima, neposredno učestvuje u predmetima koji se odnose na suzbijanje sive ekonomije, a rade se u saradnji sa poreskom kontrolom i drugim državnim organima. U skladu sa zakonima i ovlašćenjima poreske policije, neposredno primenjuje mere i radnje čiji je cilj prikupljanje informacija operativnog i dokaznog značaja o manje složenim poreskim krivičnim delima i otkrivanju njihovih izvršilaca, kao i interesantnim pojavama u vezi sa poreskim krivičnim delima. Sačinjava pisani operativni izveštaj, koji sadrži operativna saznanja o licima, grupama, objektima, kriminalnim aktivnostima, pojavama i događajima prikupuljenim iz otvorenih i zatvorenih izvora. Operativnu informaciju sačinjava odmah po saznanju vezanom za krivično delo ili učinioca ili saznanju za konkretan događaj, ali ne raspolaže sa dovoljno dokaza o izvršenom krivičnom delu ili njegovom učiniocu, koja po svojoj sadržini zahteva proveravanje i primenu operativnih sredstava i mera. Po zaduženju sa predmetom a pre početka obavljanja neposrednog operativnog rada sačinjava operativni plan rada. Radi rasvetljavanja poreskih krivičnih dela i prikupljanja dokaza o njihovim izvršiocima, dokumentuje i vrši provere verodostojnosti podataka do kojih je došao, korišćenjem zakonskih ovlašćenja, uz primenu principa kriminalistike i korišćenje operativno-taktičkih, tehničkih i dokaznih mera i radnji i metoda rada: poziva i saslušava građane radi prikupljanja obaveštenja o činjenicama i okolnostima; vrši pregled određenih objekata i prostorija, prevoznih sredstava, putnika i prtljaga kada se osnovano može pretpostaviti da se mogu pronaći predmeti koji mogu poslužiti kao dokaz u otkrivanju poreskih krivičnih dela, opservaciju i optička snimanja određenih objekata i transportnih sredstava kao i bezbedonosno interesantnih punktova gde se osnovano može očekivati dokumentovanje podataka od značaja za rasvetljavanje poreskih krivičnih dela; ostvaruje uvid u dokumentaciju državnih organa, preduzeća, radnji i drugih pravnih lica; vrši pretres stana poslovnih i drugih prostorija, prevoznih sredstava i lica na osnovu prethodno pribavljene naredbe suda; daje predlog da se raspiše potraga za licima i stvarima, kada postoje opravdani razlozi da će se pronalaskom tačno određenih lica ili stvari razjasniti sporne okolnosti; privremeno oduzme predmete koji mogu poslužiti kao dokaz u krivičnom postupku; radi saslušanja osumnjičenog, na okolnosti krivičnog dela koje mu se stavlja na teret, poziva osumnjičenog zahtevajući njegovo prinudno dovođenje; obavlja druge potražne i dokazne radnje, osim ograničenja kretanja. Na osnovu prikupljenih obaveštenja, sastavlja krivičnu prijavu sa dokazima proisteklim iz operativnog postupanja i podnosi je javnom tužiocu. Ukoliko preduzimanjem pojedinih radnji, utvrdi da određene činjenice i okolnosti koje mogu biti od interesa za krivični postupak, bez dovoljno elemenata za postojanje osnova sumnje da je izvršeno poresko krivično delo, dužan je da sačini izveštaj i dostavi nadležnom javnom tužilaštvu zajedno sa službenom beleškom o preduzetim merama u skladu sa zakonom. U cilju što kvalitetnijeg obavljanja poslova koji su mu povereni, dužan je da prati izmene i praksu primene propisa od značaja za operativni rad poreske propise, kao i da se stručno usavršava za oblast otkrivanja i suzbijanja poreskog kriminala. U izvršavanju poslova, dužan je da se pridržava načela zakonitosti, istinitosti, tajnosti, objektivnosti, efikasnosti i racionalnosti u radu, zaštite izvora i saznanja, kao i drugih načela i principa kriminalistike. Dužan je da policijske poslove vrši u uslovima povećane opasnosti za život i zdravlje, da po nalogu neposrednog rukovodioca radi duže od utvrđenog radnog vremena, u nepravilnim vremenskim ciklusima, u dane državnih i drugih praznika i neradnim danima. Po nalogu šefa odseka, izvršava i druge poslove i zadatke u skladu sa zakonom.

Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne ili ekonomske nauke ili visoko obrazovanje iz naučne oblasti u okviru obrazovno-naučnog polja društveno-humanističkih nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit, završen pripravnički staž ili najmanje pet godina radnog staža u državnim organima, kao i potrebne kompetencije za rad na radnom mestu.

Mesto rada: Zrenjanin

5. Radno mesto: samostalni inspektor za operativni rad, u zvanju viši poreski savetnik, Centrala Poreske uprave, Sektor poreske policije, Operativno odeljenje Kragujevac, Odsek Kragujevac za sprovođenje operativnih akcija u operativnom odeljenju, sa sedištem Kragujevac – 1 izvršilac.

Opis poslova: Obavlja poslove u vezi sa najsloženijim operativnim predmetima, kao i u predmetima po kojima radnje preduzima više odseka iz operativnog odeljenja, takođe i u predmetima koji se rade u saradnji sa poreskom kontrolom i drugim državniim organima, neposredno učestvuje u stalnim i povremenim akcijama u cilju suzbijanja i praćenja određene kriminalne delatnosti koje se preduzimaju na lokalnom i republičkom nivou. U skladu sa zakonima i ovlašćenjima poreske policije, neposredno primenjuje mere i radnje čiji je cilj prikupljanje informacija operativnog i dokaznog značaja o složenijim poreskim krivičnim delima i otkrivanju njihovih izvršilaca, kao i interesantnim pojavama u vezi sa poreskim  krivičnim delima. Sačinjava pisani operativni izveštaj, koji sadrži operativna saznanja o licima, grupama, objektima, kriminalnim aktivnostima, pojavama i događajima prikupuljenim iz otvorenih i zatvorenih izvora. Operativnu informaciju sačinjava odmah po saznanju vezanom za krivično delo ili učinioca ili saznanju za konkretan događaj, ali ne raspolaže sa dovoljno dokaza o izvršenom krivičnom delu ili njegovom učiniocu, koja po svojoj sadržini zahteva proveravanje i primenu operativnih sredstava i mera. Po zaduženju sa predmetom a pre početka obavljanja neposrednog operativnog rada sačinjava operativni plan rada. Radi rasvetljavanja poreskih krivičnih dela i prikupljanja dokaza o njihovim izvršiocima, dokumentuje i vrši provere verodostojnosti podataka do kojih je došao, korišćenjem zakonskih ovlašćenja, uz primenu principa kriminalistike i korišćenje operativno-taktičkih, tehničkih i dokaznih mera i radnji i metoda rada: poziva i saslušava građane radi prikupljanja obaveštenja o činjenicama i okolnostima; vrši pregled određenih objekata i prostorija, prevoznih sredstava, putnika i prtljaga kada se osnovano može pretpostaviti da se mogu pronaći predmeti koji mogu poslužiti kao dokaz u otkrivanju poreskih krivičnih dela, opservaciju i optička snimanja određenih objekata i transportnih sredstava kao i bezbedonosno interesantnih punktova gde se osnovano može očekivati dokumentovanje podataka od značaja za rasvetljavanje poreskih krivičnih dela; ostvaruje uvid u dokumentaciju državnih organa, preduzeća, radnji i drugih pravnih lica; vrši pretres stana poslovnih i drugih prostorija, prevoznih sredstava i lica na osnovu prethodno pribavljene naredbe suda; daje predlog da se raspiše potraga za licima i stvarima, kada postoje opravdani razlozi da će se pronalaskom tačno određenih lica ili stvari razjasniti sporne okolnosti; privremeno oduzme predmete koji mogu poslužiti kao dokaz u krivičnom postupku; radi saslušanja osumnjičenog, na okolnosti krivičnog dela koje mu se stavlja na teret, poziva osumnjičenog zahtevajući njegovo prinudno dovođenje; obavlja druge potražne i dokazne radnje, osim ograničenja kretanja. Na osnovu prikupljenih obaveštenja, sastavlja krivičnu prijavu sa dokazima proisteklim iz operativnog postupanja i podnosi je javnom tužiocu. Ukoliko preduzimanjem pojedinih radnji, utvrdi da određene činjenice i okolnosti koje mogu biti od interesa za krivični postupak, bez dovoljno elemenata za postojanje osnova sumnje da je izvršeno poresko krivično delo, dužan je da sačini izveštaj i dostavi nadležnom javnom tužilaštvu zajedno sa službenom beleškom o preduzetim merama u skladu sa zakonom. U cilju što kvalitetnijeg obavljanja poslova koji su mu povereni, dužan je da prati izmene i praksu primene propisa od značaja za operativni rad poreske propise, kao i da se stručno usavršava za oblast otkrivanja i suzbijanja poreskog kriminala. U izvršavanju poslova, dužan je da se pridržava načela zakonitosti, istinitosti, tajnosti, objektivnosti, efikasnosti i racionalnosti u radu, zaštite izvora i saznanja, kao i drugih načela i principa kriminalistike. Dužan je da policijske poslove vrši u uslovima povećane opasnosti za život i zdravlje, da po nalogu neposrednog rukovodioca radi duže od utvrđenog radnog vremena, u nepravilnim vremenskim ciklusima, u dane državnih i drugih praznika i neradnim danima. Po nalogu šefa odseka, izvršava i druge poslove i zadatke u skladu sa zakonom.

Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne ili ekonomske nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit, radno iskustvo u struci od najmanje 7 godina, kao i potrebne kompetencije za rad na radnom mestu.

Mesto rada: Kragujevac

6. Radno mesto: samostalni inspektor za operativni rad, u zvanju viši poreski savetnik, Centrala Poreske uprave, Sektor poreske policije, Operativno odeljenje Kragujevac, Odsek za operativni rad Kraljevo, sa sedištem Novi Pazar – 1 izvršilac.

Opis poslova: Obavlja poslove u vezi sa najsloženijim operativnim predmetima, kao i u predmetima po kojima radnje preduzima više odseka iz operativnog odeljenja, takođe i u predmetima koji se rade u saradnji sa poreskom kontrolom i drugim državniim organima, neposredno učestvuje u stalnim i povremenim akcijama u cilju suzbijanja i praćenja određene kriminalne delatnosti koje se preduzimaju na lokalnom i republičkom nivou. U skladu sa zakonima i ovlašćenjima poreske policije, neposredno primenjuje mere i radnje čiji je cilj prikupljanje informacija operativnog i dokaznog značaja o složenijim poreskim krivičnim delima i otkrivanju njihovih izvršilaca, kao i interesantnim pojavama u vezi sa poreskim krivičnim delima. Sačinjava pisani operativni izveštaj, koji sadrži operativna saznanja o licima, grupama, objektima, kriminalnim aktivnostima, pojavama i događajima prikupuljenim iz otvorenih i zatvorenih izvora. Operativnu informaciju sačinjava odmah po saznanju vezanom za krivično delo ili učinioca ili saznanju za konkretan događaj, ali ne raspolaže sa dovoljno dokaza o izvršenom krivičnom delu ili njegovom učiniocu, koja po svojoj sadržini zahteva proveravanje i primenu operativnih sredstava i mera. Po zaduženju sa predmetom a pre početka obavljanja neposrednog operativnog rada sačinjava operativni plan rada. Radi rasvetljavanja poreskih krivičnih dela i prikupljanja dokaza o njihovim izvršiocima, dokumentuje i vrši provere verodostojnosti podataka do kojih je došao, korišćenjem zakonskih ovlašćenja, uz primenu principa kriminalistike i korišćenje operativno-taktičkih, tehničkih i dokaznih mera i radnji i metoda rada: poziva i saslušava građane radi prikupljanja obaveštenja o činjenicama i okolnostima; vrši pregled određenih objekata i prostorija, prevoznih sredstava, putnika i prtljaga kada se osnovano može pretpostaviti da se mogu pronaći predmeti koji mogu poslužiti kao dokaz u otkrivanju poreskih krivičnih dela, opservaciju i optička snimanja određenih objekata i transportnih sredstava kao i bezbedonosno interesantnih punktova gde se osnovano može očekivati dokumentovanje podataka od značaja za rasvetljavanje poreskih krivičnih dela; ostvaruje uvid u dokumentaciju državnih organa, preduzeća, radnji i drugih pravnih lica; vrši pretres stana poslovnih i drugih prostorija, prevoznih sredstava i lica na osnovu prethodno pribavljene naredbe suda; daje predlog da se raspiše potraga za licima i stvarima, kada postoje opravdani razlozi da će se pronalaskom tačno određenih lica ili stvari razjasniti sporne okolnosti; privremeno oduzme predmete koji mogu poslužiti kao dokaz u krivičnom postupku; radi saslušanja osumnjičenog, na okolnosti krivičnog dela koje mu se stavlja na teret, poziva osumnjičenog zahtevajući njegovo prinudno dovođenje; obavlja druge potražne i dokazne radnje, osim ograničenja kretanja. Na osnovu prikupljenih obaveštenja, sastavlja krivičnu prijavu sa dokazima proisteklim iz operativnog postupanja i podnosi je javnom tužiocu. Ukoliko preduzimanjem pojedinih radnji, utvrdi da određene činjenice i okolnosti koje mogu biti od interesa za krivični postupak, bez dovoljno elemenata za postojanje osnova sumnje da je izvršeno poresko krivično delo, dužan je da sačini izveštaj i dostavi nadležnom javnom tužilaštvu zajedno sa službenom beleškom o preduzetim merama u skladu sa zakonom. U cilju što kvalitetnijeg obavljanja poslova koji su mu povereni, dužan je da prati izmene i praksu primene propisa od značaja za operativni rad poreske propise, kao i da se stručno usavršava za oblast otkrivanja i suzbijanja poreskog kriminala. U izvršavanju poslova, dužan je da se pridržava načela zakonitosti, istinitosti, tajnosti, objektivnosti, efikasnosti i racionalnosti u radu, zaštite izvora i saznanja, kao i drugih načela i principa kriminalistike. Dužan je da policijske poslove vrši u uslovima povećane opasnosti za život i zdravlje, da po nalogu neposrednog rukovodioca radi duže od utvrđenog radnog vremena, u nepravilnim vremenskim ciklusima, u dane državnih i drugih praznika i neradnim danima. Po nalogu šefa odseka, izvršava i druge poslove i zadatke u skladu sa zakonom.

Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne ili ekonomske nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit, radno iskustvo u struci od najmanje 7 godina, kao i potrebne kompetencije za rad na radnom mestu. 

Mesto rada: Novi Pazar

7. Radno mesto: operativni poslovi komercijale 1, u zvanju viši poreski referent, Centrala Poreske uprave, Sektor za materijalne resurse, Odeljenje za komercijalne poslove, Odsek za istraživanje tržišta, kontrolu i realizaciju ugovornih obaveza, sa sedištem Centrala – 1 izvršilac.

Opis poslova: Obavlja poslove praćenja realizacije ugovora zaključenih u postupcima javnih nabavki i nabavki na koje se zakon ne primenjuje. Proverava račune dospele za plaćanje u skladu sa ugovorom. Vrši evidentiranje i kompletiranje računa sa potrebnom dokumentacijom i daje ih na plaćanje. Odgovara za tačnost podataka koje unosi i obrađuje, za blagovremenost postupanja, sve u skladu sa zaključenim ugovorima. Obavlja i druge poslove po nalogu šefa odseka.

Uslovi: SSS – društvenog ili tehničko-tehnološkog smera, radno iskustvo u struci od najmanje 3 godine, položen državni stručni ispit, kao i potrebne kompetencije za rad na radnom mestu.

Mesto rada: Beograd

8. Radno mesto: načelnik odeljenja, u zvanju glavni poreski savetnik, Centrala Poreske uprave, Sektor za materijalne resurse, Odeljenje za magacinsko poslovanje i poslove restorana, sa sedištem Kragujevac – 1 izvršilac.

Opis poslova: Rukovodi radom odeljenja. Objedinjava i usmerava rad organizacionih jedinica u sastavu odeljenja. Obavlja najsloženije poslove u Odeljenju i ostvaruje saradnju sa Odeljenjem za postupanje sa robom. Predlaže planove rada, ciljeve, zadatke i mere za unapređenje rada Odeljenja i poslovnih procesa za koje je nadležan. Prati propise, predlaže izradu procedura i poslovnih procesa iz oblasti rada Odeljenja i daje mišljenje koordinatoru Odeljenja i izvršiocima za primenu istih. Određuje dinamiku izvršavanja prioritetnih poslova i redovnih zadataka. Daje predlog za propisivanje pravila za postupanje i organizaciju rada u magacinima Poreske uprave. Daje inicijativu šefu Odseka za magacinsko poslovanje za kontrolu rada pojedinih magacina. Daje predloge koordinatoru za unapređenje uslova poslovanja u magacinima i skladištima Poreske uprave. Odgovara za kontrolu primene zakona u odsecima kojima rukovodi. Obavlja i druge poslove po nalogu pomoćnika direktora i koordinatora za upravljanje robom.

Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti ekonomske ili pravne nauke ili visoko obrazovanje iz naučne, odnosno stručne oblasti u okviru obrazovno-naučnog polja društveno–humanističkih nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit, radno iskustvo u struci od najmanje 9 godina, kao i potrebne kompetencije za rad na radnom mestu.

Mesto rada: Kragujevac

III Faze izbornog postupka i učešće kandidata:

Izborni postupak se sprovodi iz više obaveznih faza i to sledećim redosledom: provera opštih funkcionalnih kompetencija, provera posebnih funkcionalnih kompetencija, provera ponašajnih kompetencija i intervju sa Konkursnom komisijom.

U svakoj fazi izbornog postupka vrši se vrednovanje kandidata i samo kandidat koji ispuni unapred određeno merilo za proveru određene kompetencije u jednoj fazi izbornog postupka može da učestvuje u proveri sledeće kompetencije u istoj ili narednoj fazi.

U izbornom postupku proveravaju se:

1. Opšte funkcionalne kompetencije i to:

  • „Organizacija i rad državnih organa Republike Srbije“ - proveravaće se putem testa, na računaru.
  • „Digitalna pismenost“ – proveravaće se rešavanjem zadataka praktičnim radom na računaru,
  • „Poslovna komunikacija“ – proveravaće se pisanom simulacijom na računaru.

Napomena: U pogledu provere opšte funkcionalne kompetencije „Digitalna pismenost“ (posedovanja znanja i veština u osnovama korišćenja računara, osnovama korišćenja interneta, obradi teksta i tabelarne kalkulacije), ako učesnik konkursa poseduje važeći sertifikat, potvrdu ili drugi odgovarajući dokaz o posedovanju znanja i veština iz navedenih oblasti i želi da na osnovu njega bude oslobođen testiranja kompetencije „Digitalna pismenost“, neophodno je da uz prijavni obrazac (uredno i u potpunosti popunjen u delu * Rad na računaru), dostavi i traženi dokaz u originalu ili overenoj fotokopiji.

Konkursna komisija može odlučiti da se kandidatu izvrši provera navedene kompetencije ako uvidom u dostavljeni dokaz ne može potpuno da oceni posedovanje ove kompetencije.

Informacije o materijalima za pripremu kandidata za proveru opštihfunkcionalnih kompetencija mogu se naći na sajtu Službe za upravljanje kadrovimawww.suk.gov.rs.

2. Provera posebnih funkcionalnih kompetencija:

Nakon prijema izveštaja o rezultatima provere opštih funkcionalnih kompetencija, među kandidatima koji su ispunili merila za proveru opštih funkcionalnih kompetencija vrši se provera posebnih funkcionalnih kompetencija i to:

Za radno mesto pod rednim brojem 1. viši inspektor za obaveštajni rad proveravaju se sledeće posebne funkcionalne kompetencije:

  1. Posebne funkcionalne kompetencije za oblast rada- poslovi obaveštajnog rada i operativne analitike (prikupljanje, unos u bazu, obrada i analiza informacija i izveštaja iz dostupnih izvora (otvorenih i zatvorenih) primenom obaveštajnih i kriminalističkih metoda; kontrola tačnosti podataka i informacija, upoređivanje, povezivanje i dopunu sa drugim podacima i informacijama) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
  2. Posebne funkcionalne kompetencije za oblast rada- poslovi otkrivanja poreskih krivičnih dela i njihovih izvršilaca (osnovi krivičnog postupka i predistražni postupak, osnovi krivičnog prava) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
  3. Posebne funkcionalne kompetencije za radno mesto- propisi i akti iz nadležnosti i organizacije organa (Zakon o poreskom postupku i poreskoj administraciji, Zakon o PDV, Zakon o porezu na dohodak građana) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku.

Za radno mesto pod rednim brojem 2. samostalni inspektor poreske policije proveravaju se sledeće posebne funkcionalne kompetencije:

  1. Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada- poslovi otkrivanja poreskih krivičnih dela i njihovih izvršilaca (osnovi krivičnog postupka i predistražni postupak, osnovi krivičnog prava) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
  2. Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada- studijsko analitičkih poslova (ex ante i ex post analizu efekata javnih politika kroz propise, prikupljanje i obradu podataka iz različitih izvora, uključujući i sposobnost kritičkog vrednovanja i analiziranja dostupnih informacija) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
  3. Posebna funkcionalna kompetencija za radno mesto- propisi i akti iz nadležnosti i organizacije organa (Zakon o poreskom postupku i poreskoj administraciji, Zakon o PDV, Zakon o porezu na dohodak građana) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku.

Za radno mesto pod rednim brojem 3. inspektor za operativni rad proveravaju se sledeće posebne funkcionalne kompetencije:

  1. Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada- poslovi otkrivanja poreskih krivičnih dela i njihovih izvršilaca (osnovi krivičnog postupka i predistražni postupak, osnovi krivičnog prava) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
  2. Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada- studijsko analitičkih poslova (izrada sektorskih analiza, prikupljanje i obradu podataka iz različitih izvora, uključujući i sposobnost kritičkog vrednovanja i analiziranja dostupnih informacija) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
  3. Posebna funkcionalna kompetencija za radno mesto- propisi i akti iz nadležnosti i organizacije organa (Zakon o poreskom postupku i poreskoj administraciji, Zakon o PDV, Zakon o porezu na dohodak građana) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku.

Za radno mesto pod rednim brojem 4. mlađi inspektor za operativni rad proveravaju se sledeće posebne funkcionalne kompetencije:

  1. Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada- poslovi otkrivanja poreskih krivičnih dela i njihovih izvršilaca (osnovi krivičnog postupka i predistražni postupak, osnovi krivičnog prava) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
  2. Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada- studijsko analitičkih poslova (izrada sektorskih analiza, prikupljanje i obradu podataka iz različitih izvora, uključujući i sposobnost kritičkog vrednovanja i analiziranja dostupnih informacija) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
  3. Posebna funkcionalna kompetencija za radno mesto- propisi i akti iz nadležnosti i organizacije organa (Zakon o poreskom postupku i poreskoj administraciji, Zakon o PDV, Zakon o porezu na dohodak građana) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku.

Za radno mesto pod rednim brojem 5. samostalni inspektor za operativni rad proveravaju se sledeće posebne funkcionalne kompetencije:

  1. Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada- poslovi otkrivanja poreskih krivičnih dela i njihovih izvršilaca (osnovi krivičnog postupka i predistražni postupak, osnovi krivičnog prava, principi kriminalistike i korišćenje operativno- taktičkih, tehničkih i dokaznih mera i radnji i metoda rada) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
  2. Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada- studijsko analitičkih poslova (izrada sektorskih analiza, prikupljanje i obradu podataka iz različitih izvora, uključujući i sposobnost kritičkog vrednovanja i analiziranja dostupnih informacija) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
  3. Posebna funkcionalna kompetencija za radno mesto- propisi i akti iz nadležnosti i organizacije organa (Zakon o poreskom postupku i poreskoj administraciji, Zakon o PDV, Zakon o porezu na dohodak građana) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku.

Za radno mesto pod rednim brojem 6. samostalni inspektor za operativni rad proveravaju se sledeće posebne funkcionalne kompetencije:

  1. Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada- poslovi otkrivanja poreskih krivičnih dela i njihovih izvršilaca (osnovi krivičnog postupka i predistražni postupak, osnovi krivičnog prava, principi kriminalistike i korišćenje operativno- taktičkih, tehničkih i dokaznih mera i radnji i metoda rada) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
  2. Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada- studijsko analitičkih poslova (izrada sektorskih analiza, prikupljanje i obradu podataka iz različitih izvora, uključujući i sposobnost kritičkog vrednovanja i analiziranja dostupnih informacija) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
  3. Posebna funkcionalna kompetencija za radno mesto- propisi i akti iz nadležnosti i organizacije organa (Zakon o poreskom postupku i poreskoj administraciji, Zakon o PDV, Zakon o porezu na dohodak građana) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku.

Za radno mesto pod rednim brojem 7. operativni poslovi komercijale 1proveravaju se sledeće posebne funkcionalne kompetencije:

  1. Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada- poslovi javnih nabavki (Metodologija za praćenje izvršenja ugovora) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
  2. Posebna funcionalna kompetencija za radno mesto- relevantni propisi iz delokruga radnog mesta (Zakon o budžetu RS) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
  3. Posebna funkcionalna kompetencija za radno mesto- propisi iz nadležnosti organa (Zakon o poreskom postupku i poreskoj administraciji) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku.

Za radno mesto pod rednim brojem 8. načelnik odeljenjaproveravaju se sledeće posebne funkcionalne kompetencije:

  1. Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada- studijsko analitičkih poslova (prikupljanje i obrada podataka iz različitih izvora, uključujući i sposobnost kritičkog vrednovanja i analiziranja dostupnih informacija) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
  2. Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada- poslovi rukovođenja (organizaciono ponašanje) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;
  3. Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada- finansijsko materijalnih poslova (Budžetski sistem RS) proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku.

3. Provera ponašajnih kompetencija:

Ponašajne kompetencije za radna mesta pod rednim brojem 1., 2., 3., 4., 5., 6. i 7. iz stava II teksta konkursa (upravljanje informacijama, upravljanje zadacima i ostvarivanje rezultata, orijentacija ka učenju i promenama, izgradnja i održavanje profesionalnih odnosa, savesnost, posvećenost i integritet) proveravaće se putem: psihometrijskih testova i intervjua baziranog na kompetencijama.

Ponašajne kompetencije za radno mesto pod rednim brojem 8. iz stava II teksta konkursa (upravljanje informacijama, upravljanje zadacima i ostvarivanje rezultata, orijentacija ka učenju i promenama, izgradnja i održavanje profesionalnih odnosa, savesnost, posvećenost i integritet, upravljanje ljudskim resursima) proveravaće se putem: psihometrijskih testova i intervjua baziranog na kompetencijama.

4. Intervju sa Konkursnom komisijom i vrednovanje kandidata za sva izvršilačka radna mesta:

Procena motivacije za rad na radnom mestu u organu i prihvatanje vrednosti državnih organa – proveravaće se putem intervjua sa Konkursnom komisijom (usmeno).

IV Adresa na koju se podnosi popunjen obrazac prijave na javni konkurs:

Popunjen Obrazac prijave na konkurs šalje se poštom na adresu Ministarstva finansija- Poreska uprava, 11000 Beograd, ul. Save Maškovića br. 3-5 ili se predaje neposredno na pisarnicu Ministarstva finansija–Poreska uprava, 11000 Beograd, ul. Save Maškovića br. 3-5, sa naznakom „Za javni konkurs za popunjavanje izvršilačkih radnih mesta”.

V  Lica koja su zadužena za davanje obaveštenja o javnom konkursu u periodu od 08 do 15 sati:

Ministarstvo finansija, Poreska uprava:

Milica Todorović , 011/3953-426;

Nikola Golubović, 011/3953-343;

Milena Kašiković 011/3950-678.

VI Opšti uslovi za zaposlenje: državljanstvo Republike Srbije; da je učesnik konkursa punoletan; da učesniku konkursa ranije nije prestajao radni odnos u državnom organu zbog teže povrede dužnosti iz radnog odnosa i da nije osuđivan na kaznu zatvora od najmanje šest meseci.

VII Rok za podnošenje prijava: rok za podnošenje prijavaje 8 dana i počinje da teče narednog dana od dana objavljivanja u periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošljavanje.

VIII Prijava na javni konkurs vrši se na Obrascu prijave koji je dostupan na internet prezentaciji Službe za upravaljanje kadrovima i Poreske uprave. Štampana verzija obrasca prijave dostupna je na adresi Ministarstvo finansija – Poreska uprava, 11000 Beograd, ul. Save Maškovića br. 3-5.

Prilikom predaje prijave na javni konkurs, prijava dobija šifru pod kojom podnosilac prijave učestvuje u daljem izbornom postupku. Šifra prijave unosi se u obrazac prijave nakon što Konkursna komisija sastavi spisak kandidata među kojima se sprovodi izborni postupak.

Podnosioci prijave se obaveštavaju o dodeljenoj šifri u roku od tri dana od dana prijema prijave, dostavljanjem navedenog podatka na način koji je u prijavi naznačen za dostavu obaveštenja.

IX Dokazi koje prilažu kandidati koji su uspešno prošli faze izbornog postupka pre intervjua sa Konkursnom komisijom:original ili overena fotokopija izvoda iz matične knjige rođenih; original ili overena fotokopija uverenja o državljanstvu; original ili overena fotokopija diplome kojom se potvrđuje stručna sprema (ukoliko kandidat ima više diploma sa stečenim visokim obrazovanjem potrebno je da dostavi sve diplome); original ili overena fotokopija dokaza o radnom iskustvu u struci (potvrda, rešenje i drugi akti kojima se dokazuje na kojim poslovima, sa kojom stručnom spremom i u kom vremenskom periodu je stečeno radno iskustvo); original ili overena fotokopija dokaza o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima (kandidati sa položenim pravosudnim ispitom umesto dokaza o položenom državnom stručnom ispitu podnose dokaz o položenom pravosudnom ispitu).

Državni službenik koji se prijavljuje na javni konkurs, umesto uverenja o državljanstvu i izvoda iz matične knjige rođenih, podnosi original ili overenu fotokopiju rešenja o raspoređivanju ili premeštaju na radno mesto u organu u kome radi ili rešenja da je državni službenik neraspoređen.

Svi dokazi prilažu se u originalu ili fotokopiji koja je overena kod javnog beležnika (izuzetno u gradovima i opštinama u kojima nisu imenovani javni beležnici, priloženi dokazi mogu biti overeni u osnovnim sudovima, sudskim jedinicama, prijemnim kancelarijama osnovnih sudova, odnosno opštinskim upravama kao povereni posao). Kao dokaz se mogu priložiti i fotokopije dokumenata koje su overene pre 1. marta 2017. godine u osnovnim sudovima, odnosno opštinskim upravama.

X Dokumenta o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija su: izvod iz matične knjige rođenih, uverenje o državljanstvu i original ili overena fotokopija uverenja o položenom držanom stručnom ispitu za rad u državnim organima/uverenje o položenom pravosudnom ispitu.

Zakonom o opštem upravnom postupku („Službeni glasnik RS“, br. 18/16 i 95/18 - autentično tumačenje) propisano je, između ostalog, da je organ dužan da po službenoj dužnosti, u skladu sa zakonom, vrši uvid u podatke o činjenicama neophodnim za odlučivanje o kojima se vodi službena evidencija, da ih pribavlja i obrađuje (član 9. stav 3.); da u postupku koji se pokreće po zahtevu stranke organ može da vrši uvid, pribavlja i obrađuje lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija kada je to neophodno za odlučivanje, osim ako stranka izričito izjavi da će te podatke pribaviti sama (član 103. stav 3).

Potrebno je da učesnik konkursa u delu Izjava*, u obrascu prijave, zaokruži na koji način želi da se pribave njegovi podaci iz službenih evidencija.

XI Rok za podnošenje dokaza: Kandidati koji su uspešno prošli faze izbornog postupka, pre intervjua sa Konkursnom komisijom pozivaju se da u roku od pet radnih dana od dana prijema obaveštenja, dostave navedene dokaze koji se prilažu u konkursnom postupku.

Kandidati koji ne dostave dokaze koji se prilažu u konkursnom postupku, odnosno koji na osnovu dostavljenih ili pribavljenih dokaza ne ispunjavaju uslove za zaposlenje, pismeno se obaveštavaju da su isključeni iz daljeg izbornog postupka. Dokazi se dostavljaju na adresu Ministarstvo finansija – Poreska uprava, 11000 Beograd, ul. Save Maškovića br. 3-5.

XII   Trajanje radnog odnosa:

Za sva radna mesta zasniva se radni odnos na neodređeno vreme.

Napomena: Članom 9. Zakona o državnim službenicima („Sl. glasnik RS“, br. 79/05, 81/05-ispravka, 83/05-ispravka, 64/07, 67/07-ispravka, 116/08, 104/09, 99/14, 94/17, 95/18, 157/20), propisano je da su kandidatima pri zapošljavanju u državni organ pod jednakim uslovima dostupna sva radna mesta i da se izbor kandidata vrši na osnovu provere kompetencija.

Za radna mesta pod rednim brojem: 3. sa sedištem Novi Sad, 4. sa sedištem Zrenjanin, 5. i 8. sa sedištem Kragujevac, 6. sa sedištem Novi Pazar iz stava II teksta konkursa, kandidati koji su se dobrovoljno izjasnili o pripadnosti nacionalnoj manjini u prijavi u smislu člana 11. stav 4. i 5. Uredbe o internom i javnom konkursu za popunjavanje radnih mesta u državnim organima, rangira se prvi u odnosu na drugog kandidata koji ima isti broj bodova. Ako više kandidata koji imaju isti broj bodova pripada nacionalnoj manjini, prednost na rang listi u odnosu na druge jednako vrednovane kandidate pripadnike nacionalne manjine ima kandidat kome su sa više bodova vrednovane ponašajne kompetencije, u slučaju jednakog bodovanja ponašajnih kompetencija prednost ima kandidat koji je sa više bodova vrednovan na intervjuu sa Komisijom.

Kao državni službenik na izvršilačkom radnom mestu može da se zaposli i lice koje nema položen državni stručni ispit, ali je dužno da ga položi u propisanom roku. Položen državni stručni ispit nije uslov, niti prednost za zasnivanje radnog odnosa. Probni rad je obavezan za sve koji prvi put zasnivaju radni odnos u državnom organu. Probni rad za radni odnos na neodređeno vreme traje šest meseci - državni službenik na probnom radu koji je zasnovao radni odnos na neodređeno vreme i državni službenik koji je zasnovao radni odnos na neodređeno vreme, a koji nema položen državni stručni ispit, polaže državni stručni ispit u roku od šest meseci od dana zasnivanja radnog odnosa.

XIII  Datum i mesto provere kompetencija učesnika konkursa u izbornom postupku.

Sa kandidatima čije su prijave blagovremene, dopuštene, razumljive, potpune i koji ispunjavaju uslove predviđene oglasom o javnom konkursu, na osnovu podataka navedenih u obrascu prijave na konkurs, izborni postupak će se sprovesti počev od 07.11.2022. godine,  o čemu će učesnici konkursa biti obavešteni na način koji su naveli u svojim prijavama.

Provera opštih funkcionalnih kompetencija, posebnih funkcionalnih kompetencija i ponašajnih kompetencija će se obaviti u prostorijama Službe za upravljanje kadrovima, Beograd, Bulevar Mihajla Pupina br. 2.

Intervju sa Konkursnom komisijom će se obaviti u prostorijamaMinistarstva finansija Poreske uprave, Beograd, ul. Kralja Milana br. 5.

Kandidati koji uspešno prođu jednu fazu izbornog postupka obaveštavaju se o datumu, mestu i vremenu sprovođenja naredne faze izbornog postupka na kontakte e-mail adrese i brojeve telefona, koje navedu u svojim obrascima prijave.

Napomena: Neblagovremene, nedopuštene, nerazumljive ili nepotpune prijave biće odbačene. Javni konkurs sprovodi Konkursna komisija koju je imenovao direktor Poreske uprave.

Ovaj konkurs objavljuje se na internet strani Poreske uprave, na portalu e-uprave, u periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošljavanje i  na internet strani Službe za upravljanje kadrovima.

Svi izrazi, pojmovi, imenice, pridevi i glagoli u ovom oglasu koji su upotrebljeni u muškom rodu, odnose se bez diskriminacije i na osobe ženskog pola.